آموزش تعمیر پیکور به صورت تخصصی

13 دی 1401

آموزش تعمیر پیکور یک دوره تخصصی و کاربردی در مجموعه ابزار طباطبایی می باشد که با تماشای ساعت ها ویدئوی آموزشی می توانید به راحتی به مشکلات پیکور خود مسلط شوید و آنها را برطرف نمایید. قطعا پیکور نامی آشنا برای کسانی است که در عملیات تخریب سازه ها بتنی فعالیت می کنند. این دستگاه به عنوان یکی از وسیله هایی است که برای سازه های محکم در گذر زمان دچار خرابی شده و نیاز به تعمیر دارد، استفاده می شود. اما قبل از اینکه بخواهید تعمیر آن را به فرد متخصص بسپارید بهتر است با روش های چک و عیب یابی آن و سپس با روش های تعمیر پیکور آشنا شوید. در ادامه مطلب به آموزش تعمیر پیکور می پردازیم، با ما همراه باشید.


پیکور چیست؟

واژه پیکور از نام لاتین تیشه سنگ شکن گرفته شده است و توسط یکی از بهترین برندهای تولید چکش های تخریب کن وارد ایران شد. پیکور یک ابزار تخریب است که یک نام کلی برای هر ابزاری است که برای تخریب بتن، سنگ و آسفالت استفاده می شود. پیکورها بر اساس کاربرد، توان، نیروی مصرفی، قدرت و اندازه به انواع مختلفی دسته بندی می شود. در ایران عده ای پیکور را به عنوان چکش برقی و چکش هیدرولیکی می شناسند؛ اما در هر صورت پیکور وسیله ای قدرتمند است که توانایی تخریب بسیار بالایی دارد.

انواع پیکور

همان طور که بیان شد پیکورها بر اساس قدرت و انرژی به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. هر کدام از آنها دارای یک سیستم کاری است و کاربرد متفاوتی دارند. برای اینکه بتوانید روش های آموزش تعمیر پیکور و عیب یابی آن را بیاموزید، نیاز است که با انواع آن آشنا باشید.

پیکور بادی

پیکور بادی وسیله ای است که هوای فشرده تولید شده توسط کمپرسور را به انرژی لازم برای ضربه و تخریب تأمین می کند. به همین دلیل سیستم کاری پیکور بادی متصل به یک کمپرسور است. استفاده از این نوع پیکور بسیار رایج است و دلیل آن هم عدم نیاز این پیکورها به انرژی برق است. این پیکورها به راحتی توسط انسان حمل می شود به همین دلیل کاربرد زیادی دارد.

پیکور برقی

پیکورهای برقی که بعد از پیکورهای بادی روی کار آمدند و استفاده از آنها در تخریب به دلیل قدرت زیادی که دارند بسیار رایج شده است و برای تخریب انواع بتن، آجر، سنگ، کاشی و ... استفاده می شود. وزن آنها بین 6 تا 32 کیلوگرم است و توسط انسان قابل حمل است.

پیکور هیدرولیکی

پیکورهای عظیم جثه ای که روی بیل مکانیکی و بابکت ها گذاشته می شود و برای تخریب سنگ و بتن استفاده می شود. چون قدرت بسیار بالایی دارد و برای ایجاد تونل یا تخریب ساختمان استفاده می شود. نحوه کار آن بر اساس فشار روغن هیدرولیک است و به صورت دارکوبی به زمین نیرو وارد می کند.

عیب یابی و آموزش تعمیر پیکور

پیکور جزو دستگاه های مکانیکی است که در گذر زمان ممکن است دچار مشکل شود و از کار بیفتد و نیاز به تعمیر پیدا کند. هرکسی که قصد استفاده از دستگاه های پیکور را دارد، لازم است روش های نگهداری و تعمیر پیکور را نیز بداند. چرا که در صورت عدم رعایت نگهداری اصولی درست این دستگاه زودتر خراب می شود و عمر کوتاهی خواهد داشت. همچنین فراگیری آموزش تعمیر پیکور باعث می شود که در صورت بروز مشکل خود متصدی بتواند آن را تعمیر کند و هزینه های تعمیر کاهش پیدا کند. آموزشگاه فنی حرفه ای طباطبایی با برگزاری دوره های آموزشی تعمیر پیکور این قابلیت را برای شما ایجاد می کند که با انواع دستگاهای پیکور آشنا شوید و بتوانید آن را تعمیر کنید.

نحوه عیب یابی و تعمیر پیکور

آموزش تعمیر پیکور در قالب یک مقاله کار بسیار سخت و دشواری است و این تخصص نیازمند این است که به صورت حضوری آن را فرا بگیرید. اما اگر بخواهیم رایج ترین مشکلات پیکور را لیست کنیم می توان به موارد زیر اشاره داشت:

1. پیکور تخریب ضربه وارد نمی کند و یا قدرت کافی ندارد

اگر چکش شما قدرت کافی برای تخریب را ندارد قسمت های مختلف آن از جمله اورینگ ها، برس کربن، واشرها، پیستون، و سایر چرخ دنده را بررسی کنید. نکته قابل توجه این است که در هنگام بررسی مواظب باشید که دچار مشکل بیشتر نشود و با کمک دفترچه راهنما آن را بررسی کنید.

2. تیغه در جای خود محکم نیست

اگر تیغه در جای خود تکان می خورد و ثابت نمی ایستد، بهتر است بخش سری وسیله را بررسی کنید و تا زمانی که این مشکل برطرف نشده دستگاه را روشن نکنید. چرا که ممکن است سایر قسمت ها نیز آسیب ببیند.

3. لرزش شدید و غیرطبیعی

اساس کار این پیکورها ضربه است، اما گاهی اوقات ممکن است هنگام استفاده از این دستگاه لرزش های زیادی داشته باشد که در این شرایط ابتدا از محکم بودن قطعات اطمینان پیدا کنید و در صورتی که مشکل حل نشد کار تعمیر را باید به یک متخصص بسپارید.

4. بالارفتن دمای وسیله

این مشکل ممکن است به دلیل استفاده در مدت زمان طولانی با سرعت بسیار بالا و یا نقص در ابزارهای جانبی باشد. مسدود بودن دریچه هوا نیز می تواند عامل داغ شدن آن باشد. با بررسی این عوامل می توان این مشکل را برطرف کرد.

5. نشت روغن در پیکور

یکی از مشکلات رایج در ابزارهای مکانیکی نشت روغن است که بسیار مهم و جدی است. این مشکل در صورت قرارگیری واشر روغن درون وسیله بین شفت و هوزینگ روی می دهد که تعویض آنها کار متخصص است.

متخصص تعمیر پیکور شوید

تعمیر تخصصی پیکور، یکی از قابلیت های یک متخصص است. خیلی از کاربران دستگاه پیکور، آموزش های لازم برای عیب یابی و تعمیر پیکور را ندیده اند و در صورتی که برای این دستگاه مشکلی پیش بیاید در صدد پیدا کردن متخصص هستند. با گذراندن دوره های آموزشی تعمیر پیکور، شما می توانید یک متخصص شوید و به توانایی های خود اضافه کنید که باعث ایجاد شغل خواهد شد.

مزایای آموزش تعمیر پیکور در آموزشگاه طباطبایی

پیکور یک ابزار پیچیده است که در صورت ایجاد مشکل باید توسط یک متخصص بررسی و تعمیر شود. اما جدا از اینها دوره های آموزش تعمیر پیکور برای کسانی که به دنبال رشد توانایی های فنی خود هستند بسیار مفید است. این دوره باعث ایجاد شغل و کسب درآمد بیشتر برای کسانی است که به این حوزه ها علاقه زیادی دارند.

نحوه ثبت نام در دوره آموزش تعمیر پیکور

برای شرکت در این دوره می توانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

02166870451
02166870452

جمع بندی

در این مقاله سعی بر آن بود که با پیکور، انواع پیکور و مشکلات احتمالی آن آشنا شوید. برای اینکه بتوانید دستگاه های پیکور را تعمیر کنید، نیاز است که دوره های تخصصی تعمیر این ابزار را فرا بگیرید. در این راستا تیم آموزشگاه فنی و حرفه ای ابزار طباطبایی با برگزاری دوره های تخصصی این نیاز شما را بر طرف می کنند.

دیدگاه‌ها
0 از 5