دریل شارژی بهتر است یا برقی؟

08 آبان 1402

اگر شما هم می خواهید بدانید که دریل شارژی بهتر است یا برقی با ما در این مقاله همراه باشید. بر اساس آمارهای فروش، دریل های شارژی نسبت به برقی از محبوبیت بیشتری برخوردارند ولی همچنان بین اینکه کدام یک از این دو وسیله برقی بهتر است و کارایی مناسب تری برای کاربر دارد، اختلاف نظرهایی هست. در این مقاله سعی می شود که تفاوت ها، مزایا و ارزش خرید هر یک از دریل های شارژی و برقی بیان شود تا شما دید وسیع تری برای انتخاب و خرید آن داشته باشید.


دریل برقی چیست؟ مزایای این ابزار تخصصی چیست؟

دریل برقی یکی از ابزارهای صنعتی است که در شرایط کاری مختلف کاربردهای گوناگونی دارد. دریل سیمی در واقع یک وسیله الکترونیکی است که با چرخاندن مته می تواند سوراخ هایی در مکان های مختلف از جمله چوب، دیوار، سیمان و .. ایجاد کند. همچنین این وسیله برقی این امکان را به کاربر می دهد که با تعویض کردن سر دریل شما بتوانید از دریل برای باز و بسته کردن پیچ ها نیز با سرعت بالایی استفاده کنید.

اجزای تشکیل دهنده دریل برقی

اجزای تشکیل دهنده دریل برقی شامل مواردی چون دسته، دکمه خاموش و روشن با قفل محافظ، تنظیم کننده گشتاور، سه نظام و ... است. تمامی این اجزاء و امکانات به شما امکان یک تجربه کاربری عالی را می دهد.

مزایای جذاب دریل برقی نسبت به دریل شارژی

  1. برای کار با دریل برقی هیچ پیچیدگی و سختی وجود ندارد. فقط کافی است دریل را به پریز برق وصل کنید و دکمه استارت را فشار دهید.
  2. ویژگی منحصر به فرد دیگر، دریل سیمی نسبت به دریل بی سیم وزن آن است. دریل سیمی نسبت به دریل شارژی بسیار سبک تر است.
  3. آخرین ویژگی خاص این وسیله برقی نسبت به مدل شارژی تفاوت در قیمت این ابزار است. دریل سیمی نسبت به دریل بی سیم حدود 25% قیمت کمتری دارد.

دریل شارژی چیست؟ مزایای چشمگیر این ابزار نسبت به مدل برقی آن چیست؟

امروزه نیاز افراد به ابزارهای صنعتی در خانه برای انجام کارهای کوچک خانگی افزایش پیدا کرده است.  بسیاری از افراد به دنبال یک وسیله کاربردی در عین حال پاسخگو به نیازهایشان هستند. دریل بی سیم این امکان را برای افراد فراهم کرده است تا با پرداخت مبلغی نه چندان زیاد نسبت به دیگر ابزار، این حوزه از ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی برخوردار شوند. دریل شارژی همانطور که مشخص است بدون نیاز به اتصال به برق می تواند کار کند. دریل بی سیم در انواع مختلفی تولید و عرضه شده است که افراد می توانند با توجه به نیاز و ولتاژ مورد نظر خود برای انجام کارهایشان یکی از چند مدل این ابزار را تهیه نمایند.

بیشتر بخوانید: دریل شارژی چیست و چه مزایایی دارد؟

مزایای دریل شارژی نسبت به مدل برقی

  1. استفاده از دریل های شارژی نسبت به مدل برقی آن راحت تر است، چون شما دیگر نیازی به پیدا کردن پریز برق ندارید و به راحتی در هر مکانی می توانید کار خود را آغاز کنید.
  2. مزیت بعدی قیمت تقریبا یکسان این دو دریل است. اگر شما نیاز به یک دریل حرفه ای ندارید، می توانید با یک تفاوت قیمت کم یک دریل بی سیم برای استفاده در کارهای روزمره خود تهیه کنید.

آیا دریل شارژی می تواند جایگزین دریل برقی شود؟

اینکه بخواهیم بگوییم دریل شارژی می تواند جایگزین دریل برقی شود کمی اغراق آمیز است. با اینکه در چند سال اخیر استفاده از دریل های بی سیم بسیار رواج یافته است، ولی همچنان دریل های سیمی طرفداران خاص خود را دارند و در برخی موارد نمی شود از مزایای خاص دریل های سیمی نسبت به بی سیم چشم پوشی کرد. پس با این توصیف دریل های شارژی با اینکه از جایگاه خوبی در بازار و در بین افراد برخوردار هستند ولی هنوز دریل های برقی طرفداران بیشتری دارد.

دریل شارژی یا برقی؟ کدام بهتر است؟

دریل شارژی یا برقی؟ کدام بهتر است؟

بین دو دریل بی سیم و سیمی نمی توان گفت که کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد. هر دو این ابزار از ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی برخوردار هستند که توانسته آنها را نسبت به یکدیگر متمایز کند. برای خرید و انتخاب دریل برقی و شارژی شما باید توجه کنید که چه کاری را می خواهید انجام دهید و آیا در مکانی که می خواهید کار کنید دسترسی به برق و پریز آسان است یا دشوار؟ ولی به طور کلی، دریل شارژی قدرت مانور بیشتری به کاربر می دهد. در صورتی که نیاز به آموزش کار با انواع دریل داشتید می توانید به ابزار طباطبایی مراجعه کنید و از آخرین آموزش های موجود در زمینه ابزار ساختمانی مطلع شوید. همچنین با شرکت در دوره تعمیر باتری دریل شارژی دیگر نگران خرابی و از کار افتادگی دریل خود نباشید.

اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
0 از 5