6 روش موثر برای افزایش طول عمر باتری دریل شارژی

16 آبان 1402

برای افزایش طول عمر باتری دریل شارژی باید برخی نکات مهم در نگهداری از این ابزار را رعایت کنید. امروزه با توجه به توسعه و گسترش روز افزون تکنولوژی استفاده از دریل های شارژی با توجه به کارایی که دارند افزایش یافته است. دریل های بی سیم به دلیل استفاده از باطری های لیتیوم از قدرت بیشتری نسبت به دیگر باطری های موجود در بازار برخوردار هستند. اما همان طور که این باتری ها از قدرت و کارایی بیشتری برخوردار هستند، اما نسبت به باطری های یکبار مصرف به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارند. دراین مقاله همراه ما باشید تا برخی نکات مهم در رابطه با نگهداری باتری های دریل شارژی را فرا بگیرید.


اولین راهکارافزایش طول عمرباتری دریل شارژی: شارژآن را کامل خالی نکنید

کامل خالی شدن باتری دریل شارژی باعث فشار آمدن به موتور دریل و استفاده بیش از حد از ظرفیت این وسیله برقی می شود. توجه داشته باشید که همیشه باتری دریل را بعد از اتمام کار و قبل از به پایان رسیدن کامل آن مجددا شارژ کنید.

باتری دریل را بیش از حد نیاز شارژ نکنید

زمانی که شما باتری دریل شارژی را بیش از حد نیاز شارژ کنید، سبب آسیب و کاهش طول عمر باتری دریل می شوید. رها کردن وسایل شارژی در هنگام شارژ امری رایج در بین تمامی افراد است. اما بخاطر داشته باشید که این کار بسیار اشتباه است و صدمات جبران ناپذیری را به دستگاه شما وارد می کند. امروزه بسیاری از لوازم شارژی دارای کلید قطع کن خودکار داخلی هستند تا زمانی که وسیله برقی به شارژ مورد نیاز رسید، اتصال برق به باتری قطع شود. برای اطلاع از نوع باتری دریل خود و فناوری های به کار رفته در دریل از مطالعه دفترچه راهنمای شرکتی این وسیله برقی غافل نشوید.

باتری دریل را با احتیاط در محل شارژ قرار دهید

حمل با احتیاط باتری دریل شارژی یکی دیگر از عوامل افزایش طول عمر آن است. حتما دقت داشته باشید که باتری دریل را تحت هیچ شرایطی با فشار وارد ابزار یا شارژر نکنید که آسیب جبران ناپذیری را به باتری دریل خود وارد کرده اید. در صورتی که باطری شما به درستی در محل شارژ قرار نمی گیرد، دست نگه دارید و به بررسی علت آن بپردازید.

باطری دریل شارژی خود را در جای خشک و به دور از رطوبت هوا نگهداری کنید

مکان نگهداری باتری های دریل شارژی رابطه مستقیم با طول عمر و کارایی این دستگاه دارد. در صورتی که دریل شارژی در مکانی که گرما یا سرمای زیادی را تجربه می کند؛ قرار بگیرد قطعا ظرفیت و کارایی باتری دستگاه شما کاهش می یابد. دمای بالا باعث زودتر خراب شدن باتری دریل و دمای پایین باعث یخ زدن باتری و آسیب دیدن سلول های آن می شود.

بیشتر بخوانید: دریل مگنت چیست و چه ویژگی ها و کابردی دارد؟

عدم استفاده از شارژر غیر استاندارد برای شارژ کردن باتری دریل

استفاده از شارژر غیراستاندارد با مدل دریل شارژی در مرحله اول سبب آسیب به باتری و کاهش طول عمر آن می شود. برای استفاده و یا خرید دریل شارژی توجه داشته باشید که ولتاژ شارژر متناسب با نوع باتری دریل شما باشد و پس از آن حتما از شارژرهای مورد تایید شرکتی استفاده نمایید.

شارژ منظم باتری دریل بی سیم راهی برای افزایش طول عمر آن

شارژ منظم دریل های شارژی روشی کاربردی برای افزایش طول عمر باتری این دستگاه محسوب می شود. حتما برای اطلاع از نوع باتری دریل خود به دفترچه راهنمای شرکتی دریل شارژی خود مراجعه کنید تا از روش شارژ و مدل باتری دریل بی سیم خود مطلع شوید.

بهترین روش های افزایش طول عمر باتری دریل شارژی

مدت زمان معمول برای شارژ دریل چقدر است؟

مدت زمان شارژ هر دریل با توجه به مدل، برند، نوع باتری، قدرت دریل و ولتاژ آن می تواند از30 دقیقه تا چند ساعت متغییر باشد. شما با مراجعه به سایت شرکت سازنده دریل بی سیم یا دفترچه راهنمای آن می توانید از مدت زمان لازم برای شارژ کامل دستگاه خود آگاه شوید.

مدت زمان شارژ اولیه باتری دریل شارژی چقدر است؟

مدت زمان شارژ اولیه برای هر نوع از دریل های شارژی در دفترچه راهنمای آن نوشته شده است. اما معمولا قبل از اولین استفاده باید با توجه به نوع باطری 12 ساعت دریل بی سیم خود را در زیر شارژ قرار دهید. حتما توجه داشته باشید که باتری های لیتیم یونی به گونه ای هستند که به شارژ اولیه احتیاجی ندارند و می توانید بعد از 100 درصد شدن باتری از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: دریل شارژی چکشی چیست | ویژگی ها و کاربردها

چگونه باتری دریل خود را شارژ کنیم؟

شارژ صحیح و اصولی باتری های دریل بی سیم باعث افزایش طول عمر مفید و کارایی بهتر این دستگاه می شود. در نتیجه برای اطلاع از روش صحیح شارژ باتری دریل مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. باطری را تا زمانی که متوجه از دست رفتن قدرت آن می شوید استفاده کنید.
  2. قبل از اینکه شارژ باطری به طور کامل تخلیه شود، استفاده از آن رامتوقف کنید.
  3. به باتری قبل از متصل کردن به پریز برق حدود 1 الی 2 ساعت استراحت دهید تا موتور و باتری دریل خنک شوند.
  4. باتری را روی شارژ قرار دهید.
  5. اجازه دهید؛ حداقل باتری به مدت 8 ساعت شارژ شود، مگر اینکه دریل دارای یک خاموش کننده داخلی یا نشانگر پر شدن باتری باشد.
  6. در جای خشک، خنک، دور از دسترس کودکان و نور خورشید نگهداری شود.

علت شارژ نشدن باتری دریل شارژی چیست؟

شارژ نشدن باتری های دریل اتفاقی رایج برای صاحبان دریل محسوب می شود که این اتفاق می تواند دلایل فنی و تخصصی یا بسیار ساده داشته باشند. برخی از دلایل رایجی که سبب شارژ نشدن دریل شما می شود را بیان می کنیم تا با بررسی آنها به رفع اختلال ایجاد شده بپردازید.

  1. باتری به درستی جایگذاری نشده است.
  2. شارژر به برق متصل نیست.
  3. شارژ در دمای خیلی زیاد یا کم سبب شارژ نشدن باتری دریل می شود.
  4. باتری کاملا خوابیده است.
  5. شرایط بد محیطی باعث شارژ نشدن دستگاه می شود.
  6. اتصال کوتاه برقرار شده است.
  7. باتری آسیب دیده است.

آیا تعمیر یا تعویض باتری دریل شارژی امکان پذیر است؟

بله، تعمیر و تعویض باطری های دریل شارژی امکان پذیر است. اما بستگی به برخی فاکتورها دارد که در صورتی که دریل شارژی یا باتری دریل شما آن ها را داشته باشند قابل انجام است. شما می توانید با مراجعه به سایت ابزارطباطبایی آموزش تعمیر باطری دریل شارژی را از صفر تا صد آموزش ببینید.

در صورت مراقبت صحیح طول عمر باتری دریل شارژی چقدر است؟

در صورت نگهداری اصولی از باتری های دریل بی سیم طول عمر مفید این باتری ها 2 الی 3 سال است. ولی با توجه به شیوه نگهداری از دریل شارژی و نحوه صحیح شارژ باتری ها حتی این مدت زمان می تواند افزایش هم داشته باشد. همان طور که در این مقاله بیان شد، نحوه نگهداری و استفاده شما از دریل تاثیر مستقیم بر روی سلامت و کارایی دریل شارژی و باتری آن دارد. شما می توانید با نگهداری صحیح از این وسیله برقی تا مدت ها و فقط با سرویس یا تعویض باطری یا برخی قطعات از آن استفاده نمایید. در صورتی که تمایل به دیدن آموزش تعمیر باتری دریل شارژی دارید می توانید به سایت ابزار طباطبایی مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
0 از 5