دریل میکسر چیست و چه کاربردی دارد؟

22 آذر 1402

دریل میکسر (همزن) یکی از ابزارآلات مهم صنعتی و ساختمانی است که به مهندسان، کارآفرینان و سازندگان این امکان را می دهد تا در پروژه های خود به راحتی و در سریع ترین زمان ممکن موادی چون سیمان، گچ و ... را با یکدیگر مخلوط کرده و کارگران و کارفرمایان بهره وری بیشتری داشته باشند. دریل همزن از ابزارهای پرکاربرد صنعت ساختمان سازی محسوب می شود که بسیاری از مهندسان خواستار این دستگاه و یادگیری نحوه چگونگی کار با این دریل هستند. در این مقاله سعی می شود تا علاوه بر نحوه کار دریل میکسر برخی از کاربردها و دلایل استفاده از آن در صنعت و ساختمان نیز بیان شود.


دریل همزن چیست؟

ساختار و عملکرد دریل همزن مانند دریل های ساده است. بر روی سه نظام این دریل یا مکان قرارگیری مته، می توان پره های همزن را نصب کرد. پره های دریل Mixing Drill با توجه به نوع کاری که قرار بر انجام  آن است در انواع مختلفی تولید و عرضه شده اند. البته برخی از کاربران با اتصال مته دریل Mixing Drill به دریل های ساده، دریل خود را تبدیل به یک میکسر برقی می کنند.

انواع دریل های همزن Mixing Drill

دریل های همزن نیز مانند دیگر ابزار در مدل های مختلفی تولید و عرضه شده اند. دریل های میکسر با توجه به قدرت منبع تغذیه ای که دارند در مدل های مختلفی در بازار موجود هستند که در این بخش به معرفی برخی از انواع دریل میکسر خواهیم پرداخت.

دریل همزن برقی:  دریل همزن برقی نسبت به مدل شارژی آن از قدرت موتور بیشتری برخوردار است. Mixing Drill برقی با برق 220 ولت عملیات و کار خود را انجام می دهد.

دریل همزن شارژی: دریل همزن شارژی همانطور که از نام آن مشخص است با باتری فعالیت می کند و در موقعیت هایی که کاربر امکان دسترسی به برق  را ندارد، بسیار کاربردی است.

دریل همزن بنزینی: دریل  های همزن بنزینی نسبت به 2 مدل دیگر از قدرت بسیار بالاتری برخوردار هستند. دریل میکسر بنزینی برای محیط های صنعتی و کارگاهی که حجم کار و فعالیت بسیار زیاد است، کاربرد دارد.

کاربرد دریل میکسر چیست؟

کاربرد دریل میکسر یکی از سوالات پرتکرار در بین کاربران است تا بدانند که آیا این دریل برای آنها و با توجه به کار مورد نظرشان ارزش خرید دارد یا خیر. در این بخش به معرفی کاربردهای خارق العاده این دریل خواهیم پرداخت.

  1. مخلوط مصالح ساختمانی چون: سیمان، گچ، ملات و...
  2. ترکیب و مخلوط رنگ در کارگاه های نقاشی
  3. مخلوط کننده مواد شیمیایی، مواد ضدعفونی کننده و ... در صنایع شیمیایی
  4. ساخت کرم های بهداشتی، لوازم آرایشی و.. در صنعت داروسازی
  5. ترکیب حجم زیادی از مواد غذایی و خوراکی در کارخانجات غذایی یا مراسمات 

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید مته دریل | هر مته برای چه کاری مناسب است؟

ویژگی های دریل همزن

ویژگی های دریل همزن از جمله مزیت ها و خصوصیاتی از این دریل است که سبب منحصر به فرد شدن آن نسبت به سایر محصولات مشابه در این زمینه شده است که کاربران را ترغیب به انتخاب و خرید این دستگاه می کند. برخی از ویژگی های منحصر به فرد دریل Mixing Drill عبارتند از:

  1. برخورداری از پره های مقاوم
  2. سرعت بالا در مخلوط کردن مواد گوناگون
  3. امکان ترکیب یکنواخت مواد با یکدیگر
  4. برخورداری از سیستم گردش پره
  5. داشتن دستگیره های متنوع با توجه با نیاز کاربران
  6. قابلیت ضد زنگ و خمیدگی در برخی از مدل های این ابزار
  7. داشتن قطعات فولادی

 راهنمای خرید Mixing Drill

راهنمای خرید Mixing Drill یکی از نکات مهم در رابطه با انتخاب این دریل با توجه به کارایی و نیاز مخاطب است و از آنجایی که این دستگاه در انواع مختلفی با قدرت و توان های متنوع تولید و عرضه شده است، کاربر باید بداند که با توجه به نیازش کدام مدل این دستگاه بهترین بازدهی و کاربرد را دارد. در این بخش به صورت مختصر عوامل مهمی که در انتخاب یک دریل همزن مناسب نیازاست، بیان شده است.

قدرت موتور

قدرت موتور دریل میکسر از نکات مهم در انتخاب این دستگاه است.  هرچه قدرت موتور و توان دستگاه شما بیشتر باشد، آزادی عمل بیشتری خواهید داشت. البته توجه داشته باشید که انتخاب یک دریل پر قدرت که نیازی به آن برای استفاده در کار خود ندارید نه تنها باعث بهروری بیشتر شما نمی شود، بلکه حتی گاهاً کار شما را خراب می کند. قدرت دریل های میکسر صنعتی برحسب گشتاور و تعداد دور در دقیقه محاسبه می شوند.

نکته: دریل هایی که از سیستم کنترل سرعت، گشتاور بالا و دورموتور پایین برخوردار هستند، طول عمر بالاتری نسبت به دیگر مدل های دریل دارند.

سیستم گردش

سیستم گردش چپ گرد و راست گرد در دریل یکی از نکات مهم در انتخاب دریل همزن است. همانطور که بالاتر شرح داده شد؛ از دریل های همزن برای مخلوط کردن مواد مختلف استفاده می شود. پس قدرت و نوع سیستم گردش چپ گرد و راست گرد یک نکته مهم در انتخاب دریل میکسر است. اگر این دستگاه را برای کارهای صنعتی احیتاج دارید، مطمئن باشید که می توانید مواد مورد نظر خود را به راحتی به صورت یکدست و خلاف جهت ترکیب کنید.

انتخاب پره

انتخاب پره یا سری دریل میکسر از مهم ترین قطعات این دستگاه به شمار می رود. اگر پره انتخابی شما کوچکتر از حد معمول باشد نه تنها مواد به سختی ترکیب خواهند شد، بلکه حتی امکان شکستن پره به دلیل فشار زیاد وجود دارد؛ در مقابل اگر پره دستگاه شما بیش از حد نیاز بزرگ باشد، نه مواد به خوبی مخلوط می شوند و نه دستگاه شما بدون آسیب خواهد ماند.

پره حلقه ای، پره مارپیچی و پره سبدی از محبوب ترین پره های موجود در بازار هستند که شما می توانید باتوجه به فعالیت و نیاز خود یکی از این پره ها را تهیه نمایید.

دریل همزن

نوع دستگیره

نوع دستگیره نیز یکی دیگر از مسائل مهم در انتخاب Mixing Drill است. برخی از مدل های این دستگاه از چندین نوع دستگیره برخوردار هستند. این ویژگی به کاربران این امکان رامی دهد تا در زمان کار با دریل از تسلط بهتری بر روی دستگاه برخوردار باشند. از نکات مهم در طراحی دستگیره این دستگاه طراحی اصولی و ارگونومیک دستگیره است تا دست کاربران در شرایط مختلف و کار در مدت زمان زیاد خسته و آزرده نشود.

کنترل سرعت متغییر

برخی ازمدل های این دریل از کنترل سرعت متغییر برخوردار هستند و معمولا به صورت شماره بندی یا ماشه ای بر روی دستگاه تعبیه شده است. این ویژگی به کاربران امکان کنترل عدم سرریز شدن مواد را می دهد؛ البته زمانی که قصد ترکیب مواد رقیق با این دستگاه را داشته باشید، قطعا این ویژگی دریل Mixing Drill برای شما کاربردی خواهد بود.

چرا به میکسر صنعتی احتیاج داریم؟

میکسر صنعتی از ابزار پرکاربرد و ساده در صنعت است که به مهندسان و صنعت کاران در انجام فعالیت های ساختمانی و صنعتی کمک شایانی می کند. برخی از مزیت های استفاده از میکسر صنعتی عبارتند از:

  1. مواد به صورت یکدست و بدون گلوله گلوله شدن ترکیب می شوند.
  2. سرعت کار افزایش پیدا می کند.
  3. نتیجه و بهروری افراد بیشتر می شود.
  4. باعث هدر رفت مواد نمی شود.
  5. نیروی انسانی فشار کمتری را احساس می کند.

در این مقاله در رابطه با کاربردها و ویژگی های منحصر به فرد دریل میکسر صحبت شد. تا شما علاوه بر آشنایی با این دستگاه کاربردی، برای سهولت در انجام کارهای ساختمانی و صنعتی خود از انتخاب و خرید این دستگاه غافل نشوید. در صورتی که دریل Mixing Drill یا هر نوع دریل دیگر شما دچار خرابی شد یا نیاز به تعمیرات پیدا کرد، می توانید با مراجعه به سایت ابزارطباطبایی مشکل دستگاه خود را حل نمایید. همچینین مجموعه ابزارطباطبایی به صورت کاملا تخصصی به آموزش تعمیر باتری دریل شارژی می پردازد. برای تعمیر انواع تجهیزات برقی و بادی خود در دوره های این مجموعه شرکت کنید.

اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
0 از 5