اره برقی چیست؟ مشخصات فنی + کاربرد

12 بهمن 1402

اره برقی یکی از ابزارهای کاربردی در صنعت نجاری و کشاورزی محسوب می شود. این ابزار کاربردی برای ایجاد برش در متریال های مختلف استفاده می شود و بسیاری از افرادی که برای برش چوب یا دیگر متریال ها، نیازمند یک ابزار قدرتمند هستند، این ابزار را انتخاب می کنند. زمانی که صحبت از اره به میان می آید، ذهن اکثر افراد به سمت اره های دستی و ساده قدیمی سوق داده می شود ولی امروزه با پیشرفت روز افزون صنعت و تکنولوژی، اره های زنجیری بسیار قدرتمندی ساخته و روانه بازار شده اند که حتی توان قطع کردن درختانی با تنه ضخیم و قدمت بسیار بالا را دارا هستند. در این مقاله قصد داریم تا به صورت کاملا تخصصی به شرح power saw و کاربردهای منحصر به فرد این ابزار بپردازیم.


آَشنایی با دستگاه اره برقی

اره برقی یکی از ابزارهای کاربردی در نجاری و کشارزی محسوب می شود. در ساختار این نوع از اره ها به جهت راحتی و افزایش سرعت کار افراد از موتورهای الکتریکی استفاده می شود. power saw یا اره درخت بر برقی برای برش بسیاری از متریال های چوبی و کشاورزی کاربرد دارد. مهندسان این ابزار، در زمان طراحی و ساخت این ابزار به جهت افزایش قدرت دستگاه، از برق استفاده کرده اند و در زمان هایی که افراد به برق دسترسی داشته باشند، به راحتی می توانند از این ابزار استفاده نمایند. البته باید در نظر داشت که تمامی اره های برقی قابلیت ایجاد برش بر روی تنه های چوب را ندارند و در صورتی که قصد برش چوب های ضخیم و قطور با این دستگاه را دارید، بهتر است دستگاهی با قدرت مناسب برای برش تنه ضخیم درختان را انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید: سنباده لرزان چیست؟ کاربردها + معرفی جامع انواع سنباده زن

مشخصات فنی و مهم اره زنجیری

مشخصات  فنی اره های زنجیری از مهم ترین نکاتی است که در زمان خرید و انتخاب این دستگاه باید به آن توجه کنید. برای انتخاب و خرید بهترین دستگاه اره زنجیری بهتر است که قبل از خرید این دستگاه حرفه ای برخی از ابتدایی ترین مشخصات دستگاه را بدانید تا با توجه به نیازتان و بودجه ای که دارید، بتوانید یک power saw مناسب را خریداری کنید. برخی از مشخصات فنی و مهم این دستگاه به شرح زیر است:

  • نیروی مورد نیاز و الکتریسته این دستگاه از طریق برق ایجاد می شود.
  • به علت عدم وجود باک بنزین در این ابزار، وزن کمتر و سایز کوچک تری دارد.
  • اره های برقی قابل استفاده در مصارف خانگی، کارهای غیرصنعتی، مکان های کوچک و ... هستند.
  • آلودگی صوتی و لرزش این دستگاه بسیار پایین است.
  • برای ایجاد برش های راحت تر این دستگاه دارای دندانه های تیز چرخان است.
  • نسبت به اره های بنزینی از قدرت کمتری برخوردار است.
  • اره برقی از ساطور مستحکم و با کیفیت بسیار بالا ساخته شده است.

نکات مهم در زمان خرید اره برقی

در زمان خرید اره برقی توجه به برخی نکات می تواند سبب رضایت شما از خرید این دستگاه شود. در مرحله اول حتما توجه داشته باشید که برای انجام چه کاری نیازمند یک اره برقی هستید و پس از مشخص کردن این موضوع به سراغ خرید اره زنجیری بروید. برخی دیگر از نکاتی که بدون توجه به نیازشما توجه به آن ها در زمان خرید این دستگاه مهم می باشد به شرح زیر است:

تیغه ها

اره های برقی به جهت راحتی کاربران دارای 30 تیغه بسیار ریز هستند که حول و محور ساطور که به طو معمول از جنس فلز است، پیچیده شده است.

کاربری اره برقی

power saw دارای سرعت بالایی می باشد، که باعث افزایش عملکرد می شود.

طول تیغه اره برقی

طول تیغه power saw بسیار حائز اهمیت است و افرادی که قصد برش چوب یا متریال های قطور را دارند، باید به طول تیغه اره زنجیری خود دقت نمایند.

رعایت نکات ایمنی

رعایت نکات ایمنی در زمان کار با دستگاه بسیار مهم است و در صورتی که افراد نسبت به رعایت برخی نکات مهم در زمان کار با این دستگاه بی توجه باشند، علاوه بر آسیب به دستگاه به خود نیز ممکن است آسیب جدی را وارد کنند.

نحوه قرارگیری  دسته

اره های برقی از نظر مدل قرارگیری دسته در دو حالت تولید شده اند:  در مدل اول دسته در بالای دستگاه قرار گرفته است و عمل هدایت و کنترل دستگاه را برعهده دارد. در مدل دوم دسته در پشت دستگاه قرار گرفته است و زمانی کاربرد دارد که نیاز به استفاده از دستگاه بر روی زمین باشد.

آشنایی با انواع اره برقی

اره زنجیری مانند بسیاری دیگر از ابزارآلات در انواع مختلفی تولید و عرضه شده است  تا کاربران و خریداران این دستگاه به راحتی با توجه به نیازو بودجه خود این دستگاه را خریداری نمایند. برای اطلاع از جدیدترین مدل های تولید شده اره برقی مراجعه به سایت های ابزارآلات و سایت های رسمی بسیار مفید می تواند باشد. در ادامه این بخش قصد داریم تا به معرفی انواع اره زنجیری که بین انواع اقشار جامعه محبوبیت زیادی دارد بپردازیم.

  • اره زنجیری بنزینی
  • اره زنجیری شارژی
  • اره زنجیری شاخه زن
  • اره زنجیری دستی

تمامی مدل هایی که در این بخش از مقاله بیان شد، پر کاربرد ترین مدل های خریداری شده power saw توسط مشتریان و کاربران ابزارآلات صنعتی بود. این ابزار کاربردی در طی سالیان مختلف در مدل های مختلف و جامعی تولید شده است که نیاز کاربران را با تکنولوژی های جدیدی که شرکت های سازنده و طراح این ابزار طراحی کرده اند، برآورده ساخته است.

کاربرد اره زنجیری چیست؟

کاربرد اره زنجیری یکی از سوالات پرتکرار کاربرانی است که قصد تهیه یا آَشنایی با این دستگاه را دارند. این دستگاه در صنایع و مشاغل مختلفی مورد استفاده کاربران قرار می گیرد و در تمام زمینه ها  تا کنون توانسته موفق عمل کند. برخی از کاربردهای شایع این دستگاه به شرح زیر می باشد:

  • نجاری
  • باغبانی
  • آتش نشانی
  • مجسمه سازی
  • و بعضا برای بریدن عادی چوب

قیمت اره برقی بی صدا

قیمت اره برقی بی صدا یکی از سوالات اصلی کاربرانی است که قصد تهیه این دستگاه را دارند. برای اطلاع از قیمت دقیق اره برقی بی صدا مراجعه به سایت های رسمی فروش ابزارآلات یا سایت رسمی فروش power saw می توانید از آخرین تغییرات قیمتی این دستگاه آگاه شوید. در صورتی که قصد دارید این ابزار به صورت دست دوم خریداری نمایید، حتما از سالم بودن و اصالت کالا اطمینان حاصل کنید. در صورتی که اره برقی شما دچار اختلال شد یا نیاز به آموزش های جامع و تصویری در رابطه با تعمیرات و نحوه کار این ابزار داشتید، مراجعه به سایت ابزارطباطبایی خالی از لطف نیست و شما می توانید علاوه بر دیدن تمامی آموزش های تعمیرات انواع ابزار آلات، آموزش تعمیر باتری شارژی به صورت کاملا حرفه ای را نیز به صورت رایگان مشاهده کنید.

اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
0 از 5