تعمیر باتری دریل شارژی | آموزش تصویری تعمیر باطری دریل شارژی

11 دی 1401

فراگیری آموزش تعمیر باتری دریل شارژی برای هر فردی که به صورت تخصصی با این ابزار کار می کند، تبدیل به یک ضرورت شده است. فرقی نمی کند شما به صورت حرفه ای و روزانه از این ابزار استفاده کنید یا فقط برای کارهای خانگی آن را بکار ببرید. زمانی که شما از یک ابزار استفاده می کنید باید به تمامی جنبه های مصرف و نگهداری آن مسلط باشید. تعویض یا تعمیر باطری دریل شارژی یکی از کارهایی است که برای دارندگان این ابزار بسیار ضروری است.

یادگیری تعمیر باتری دریل شارژی به شما در صرف هزینه های تعویض این قطعه کمک خواهد کرد. ما در این بخش شما را با نحوه تعمیر باتری دریل شارژی ماکیتا آشنا می کنیم. در صورتی که قصد دارید تعمیرات باطری دریل شارژی را به عنوان یک حرفه و تخصص دنبال کنید، پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش تعمیر باتری دریل شارژی مجموعه ابزار طباطبایی شرکت نمایید. 


تعمیر باتری دریل شارژی به صورت تخصصی + تصویر

برای تعمیر باتری دریل شارژی می توانید از روش های متفاوتی استفاده کنید. در زیر برخی از روش های تعمیرات باتری دریل شارژی را به صورت تصویری انجام می دهیم:

مرحله اول: باز کردن باتری دریل شارژی

در تجهیزاتی که نیاز به شارژ دارند، در اکثر مواقع باتری ها به صورت وکیوم هستند. این به معنی است که باز کردن آنها کاری دشوار است، اما ناممکن نیست.
برای این کار بهتر است ابتدا محل اتصال قسمت بالا و پایین باتری را با تینر خیس کنید. این باعث ضعیف شدن چسبی می شود که این دو قسمت را در کنار هم نگه می دارد. پس از چند ساعت، می توانید با استفاده از ابزاری مانند مغار، شکاف بین دو قسمت را به آرامی باز کنید. مراقب باشید به بدنه باتری آسیب نرسانید. برخی از باتری ها علاوه بر چسب دارای پیچ نیز هستند که باید با استفاده از پیچ گوشتی مناسب باز شوند.

باز کردن باتری دریل شارژی

مرحله دوم: محاسبه ولتاژ باطری دریل

برای شروع کار تعمیر باتری دریل باید از ولتاژ آن اطلاع داشته باشید. در بیشتر ابزار شارژی ولتاژ مورد نیاز روی بدنه آن درج شده است.

مرحله سوم: تهیه سلول باتری دریل

باتری های ابزارهای شارژی، از سلول های متصل به هم تشکیل شده اند. این سلول ها شبیه به باتری های قلمی معمولی هستند. بسته به نوع باتری، سلول ها ممکن است تعداد بیشتری داشته باشند. برای خرید سلول های قابل شارژ مجدد، کاربر باید بر اساس ولتاژ کلی باتری، سلول های مورد نیاز را تهیه کند.

تهیه سلول باتری دریل

مرحله چهارم: ساخت مدار موازی یا مدار سری باتری دریل

در این مرحله باید با توجه به نقشه باتری ابزارتان، باتری ها را در مدار سری یا موازی ببندید. پس از اینکه باتری ها را در مدار مناسب قرار دادید، به کمک هویه به برد متصل کنید.

ساخت مدار باتری دریل شارژی

مرحله پنجم: محفظه باتری را ببندید!

برای بستن مجدد محفظه باتری دریل شارژی می توان از چسب های معمولی هم استفاده کرد. اگر محفظه دارای پیچ است، باید پیچ ها را باز کنید و سپس محفظه را ببندید.

تعمیر باتری دریل شارژی با شوک دادن باتری

تعمیر باتری دریل شارژی با شوک دادن باتری یکی از روش های احیای باتری است. تجهیزاتی که از باتری لیتیومی استفاده می کنند، نباید برای یک مدت طولانی خاموش بمانند زیرا از کار می افتند. اگر ابزاری دارید که از این نوع باتری استفاده می کند باید هر چند روز یکبار شارژ و روشن کنید تا باتری خراب نشود.
در استفاده از روش شوک دادن ایمنی را رعایت کنید و از دستکش و عینک محافظ استفاده نمایید زیرا اگر باتری مدت طولانی بدون شارژ بوده باشد، ممکن است این روش منجر به انفجار باتری شود.

مراحل شوک دادن باتری دریل شارژی

1- ابتدا لوازم مورد نیاز را آماده نمایید. شما به سیم معمولی، گیره سوسماری و یک منبع تغذیه نیاز دارید.
2- قطب مثبت منفی باتری را پیدا کنید. اگر تشخیص قطب ها برای شما دشوار است از مولتی متر استفاده کنید.
3- دو قطعه سیم به اندازه 5 یا 10 سانتیمتر ببرید تا با آنها اتصالات را برقرار کنید. به کمک سیم ها دو قطب مثبت منفی منبع تغذیه را به قطب مثبت منفی باتری متصل نمایید. گیره های سوسماری به شما در این کار کمک می کنند تا اتصالات را محکم نگهدارید تا شل نباشد و جرقه نزند.
4- چنانچه از منبع تغذیه برای این روش استفاده می کنید از 1.5 تا ۲ برابر ولتاژ معمولی باتری مورد نظر استفاده کنید. مثلا اگر ولتاژ باتری شما 4.2 ولت است، ولتاژ 7 ولت مناسب است.
5- بر اساس ظرفیت باتری از کار افتاده و اور ولتاژ، ممکن است 5 دقیقه تا 2 ساعت مدت زمان احیای باتری طول بکشد.

تعمیر باتری دریل شارژی با شوک دادن باتری

نحوه تعویض باتری دریل شارژی

در وسایل شارژی بعد از یک مدت استفاده باتری آن از کار می افتد. اگر با نحوه تعمیر باتری دریل شارژی آشنایی ندارید، می توانید از دو راهکار ساده برای استفاده از این ابزار استفاده کنید. شما می توانید باتری آن را تعویض نمایید یا به صورت مستقیم به برق وصل کنید. در این بخش شما را با نحوه تعویض باتری دریل شارژی آشنا می کنیم.
در بیشتر وسایل شارژی که سنگین هستند از باتری های نیکل-کادمیوم یا به اختصار Ni-Cd استفاده می شود. این نوع از باطری ها از لحاظ ذخیره انرژی مانند باتری های لیتیوم-پلمیر یا لیتیوم-یون عالی عمل نمی کنند اما مقرون به صرفه تر هستند و حجم بالاتری دارند.

مرحله 1 تعویض باتری دریل شارژی

در اولین مرحله باید کاور باتری را با دقت و حوصله باز کنید. پس از باز کردن آن متوجه می شوید که از چه نوع باطری در آن استفاده شده است. ولتاژ کلی باتری بر روی بدنه آن ثبت شده است.

مرحله 2 تعویض باتری دریل شارژی

بعد از اینکه کاور را کاملا باز کردید، مشاهده می کنید که باطری ها به صورت سری یا موازی بسته شده اند. زمانی که باتری شارژ کامل دارد حدودا ولتاژ آن ۱.۴ یا ۱.۵ ولت است و وقتی کمی دشارژ می شود به ۱.۲ ولت می رسد. با توجه به تصویری که در بالا نمایش دادیم متوجه شدید که ولتاژ کلی عدد ۱۴.۴ ولت بوده است. بنابراین در این ابزار ۱۲ باتری نیکل-کادمیومی به صورت سری برای راه اندازی موتور قرار داده شده است.
برای تعویض این باتری ها باید بین سر و ته باتری ها سیم هایی را لحیم کنیم و آنها را به حالت سری قرار دهیم.
در آخرین مرحله باطری ها را به کمک یک پوشش پلاستیکی در کنار هم ثابت کنید و همانند اول در کاور باطری بگذارید.

هزینه تعمیر باتری دریل شارژی چقدر است؟

هزینه تعمیر باتری دریل شارژی مستلزم بررسی شرایط زیر است:

  1. کیفیت سلول های باطری دریل شارژی: کیفیت سلول های باطری دریل شارژی از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که سلول های باطری کیفیت بالایی داشته باشند، هزینه تعمیر ممکن است کاهش یابد. اما در صورت استفاده از سلول های با کیفیت پایین، هزینه تعمیر ممکن است بیشتر شود.
  2. تاریخ انقضا سلول های باطری دریل شارژی: سلول های باطری دریل شارژی دارای تاریخ انقضا هستند. در صورتی که سلول ها به تاریخ انقضا نزدیک باشند یا منقضی شده باشند، هزینه تعمیر افزایش می یابد.
  3. ولتاژ باطری دریل شارژی: ولتاژ باطری دریل شارژی نیز تأثیر مهمی در هزینه تعمیر دارد. در صورتی که ولتاژ باطری با مشخصات مورد نیاز دریل شارژی مطابقت نداشته باشد، هزینه تعمیر ممکن است افزایش یابد.
  4. ظرفیت سلول های به کار برده شده در باتری دریل شارژی: ظرفیت سلول های باطری نیز بر هزینه تعمیر تأثیر می‌گذارد. در صورتی که سلول های باطری با ظرفیت کمتری از مورد نیاز دریل شارژی استفاده شده باشند، هزینه تعمیر ممکن است کاهش یابد. اما در صورت استفاده از سلول های با ظرفیت بیشتر، هزینه تعمیر قابل افزایش است.

تعمیر انواع باتری دریل شارژی

متداول ترین انواع باتری دریل شارژی به 2 مدل لیتیوم یون و نیکل کادمیوم تقسیم می شود. باتری های نیکل کادمیوم (NiCd) یک نوع باتری قابل شارژ است که از نیکل اکسید هیدروژن (NiOOH) به عنوان کاتد و کادمیم هیدروکسید (Cd(OH)2) به عنوان آند استفاده می کند.

برخی از ویژگی های باتری های نیکل کادمیوم که آنها را مورد توجه قرار می دهد. عبارتند از:

- قابلیت شارژ مجدد

- چگالی انرژی بالا

- پایداری و عمر طولانی

- عملکرد خوب در دماهای مختلف

باتری های نیکل کادمیوم در چند دهه گذشته بسیار مورد استفاده قرارگرفته اند، اما در برخی موارد به دلیل محدودیت ها و مشکلات زیست محیطی مرتبط با استفاده از کادمیم، استفاده از باتری های دیگری مانند باتری های لیتیوم یونی به جای باتری های نیکل کادمیوم ترجیح داده می شود.

باتری های لیتیوم یونی (Lithium-ion battery) نوعی باتری قابل شارژ است که از یون لیتیم به عنوان جابجایی بار الکتریکی استفاده می کند. این باتری ها در بسیاری از دستگاه های الکترونیکی از جمله دریل های شارژی استفاده می شوند.

ویژگی ها و مزایای باتری های لیتیوم یونی عبارتند از:

- چگالی انرژی بالا

- عمر طولانی و دوره عملکرد بالا

- زمان شارژ کوتاه

- وزن سبک

- نیازی به تخلیه کامل باتری قبل از شارژ مجدد آن وجود ندارد

با این حال، باتری های لیتیوم یونی نقاط ضعفی مانند: محدود بودن زمان عمر باتری و کاهش قابلیت ذخیره سازی انرژی با گذر زمان و حساسیت بیشتر نسبت به شرایط محیطی نظیر دما و فشار دارند. با توجه به مزایا و محدودیت های باتری های لیتیوم یونی، آنها به عنوان یک فناوری پیشرفته و مورد توجه در صنعت باتری شناخته شده اند و در بسیاری از دستگاه های الکترونیکی مصرفی و سیستم های ذخیره انرژی مورد استفاده قرار می گیرند.

انواع باتری دریل شارژی - لیتیوم یون و نیکل کادمیوم

اگر باطری نیکل-کادمیومی در دسترس نبود، چگونه دریل شارژی خود را روشن کنیم؟

برای اینکه بتوانید دریل شارژی خود را بدون تعویض یا تعمیر باتری روشن کنید باید آن را یکسره نمایید و از آداپتور مخصوص شارژ به صورت مستقیم برای روشن کردن آن استفاده کنید. در تصویر زیر می بینید که دو سیم از جک اتصال فیش آداپتور به پایانه های مثبت و منفی کاور باتری لحیم شده است. با انجام این کار آداپتور به صورت مستقیم به موتور دریل شارژی متصل می شود.
از آداپتورهای ۱۵ ولتی که در لپ تاپ ها استفاده می شوند نیز می توانید برای تغذیه مستقیم دریل شارژی خود استفاده کنید. اما به جریان یا آمپر آداپتور دقت نمایید که حداقل ۲ یا ۳ آمپر باشد.

تعمیر باطری دریل شارژی

تعمیر باطری دریل شارژی مستلزم عیب یابی و تعمیر قطعه خراب شده است. در دریل های شارژی به دلیل استفاده مکرر ممکن است یکی از قطعات مانند برد، سه نظام، خازن و فیوز خراب شوند.

آموزش تعمیر باطری دریل شارژی تمامی برندها

آیا به دنبال یک دوره آموزش تعمیر باطری دریل شارژی هستید که صفر تا صد تعمیرات باطری دریل شارژی را به شما آموزش دهد؟ ما شرکت در دوره تعمیر باطری و شارژر مجموعه ابزار طباطبایی را به شما پیشنهاد می کنیم. با شرکت در این دوره باتری دریل های شارژی هر نوع برندی را به آسانی تعمیر کنید. این دوره به صورت آنلاین در اختیار شما قرار می گیرد. در واقع این دوره شامل سرفصل های متعددی است که به صورت ویدئو و کاملا تعاملی برای شما تدوین شده است. برای اینکه خیال شما از بابت کیفیت این دوره کاملا آسوده باشد، امکان بازگشت وجه در صورت عدم رضایت از آموزش ها را قرار داده ایم. به این صورت که پس از ثبت نام دو فصل برای شما باز می شود و در صورت عدم تایید کیفیت می توانید تا 48 ساعت نسبت به بازگشت وجه اقدام نمایید.

در زیر آموزش تعمیر باطری برخی برندهای معروف دریل شارژی را که در این دوره آموزش می بینید، ذکر کرده ایم.

  • تعمیر باطری دریل شارژی توسن
  • تعمیر باطری دریل شارژی رونیکس
  • تعمیر باطری دریل شارژی ماکیتا
  • تعمیر باطری دریل شارژی بوش
  • تعمیر باطری دریل شارژی دیوالت
  • تعمیر باطری دریل شارژی متابو
  • تعمیر باطری دریل شارژی کرون
  • تعمیر باطری دریل شارژی دی سی ای | DCA
  • تعمیر باطری دریل شارژی پوکا
  • تعمیر باطری دریل شارژی بلک اند دکر
  • تعمیر باطری دریل شارژی میلواکی
  • تعمیر باطری دریل شارژی هیوندای
  • تعمیر باطری دریل شارژی ان ای سی |NEC
  • تعمیر باطری دریل شارژی نک | NEK
  • تعمیر باطری دریل شارژی آاگ | AEG
  • تعمیر باطری دریل شارژی پی ام | PM
  • تعمیر باطری دریل شارژی اکتیو

آموزش تعمیر باطری دریل شارژی

آنچه در دوره آموزش تعمیر باطری دریل شارژی فرا می گیرید:

  • تعمیر تخصصی باطری دریل پیچ گوشتی شارژی
  • تعمیرات باطری دریل های شارژی که ایراد خاموشی کامل یا عدم شارژ دارند
  • تعمیرات باطری دریل شارژی در انواع برند های معتبر و چینی

 

دیدگاه‌ها
0 از 5