روش تبدیل دریل شارژی به برقی

21 اسفند 1401

تبدیل دریل شارژی به دریل برقی یکی از راهکارهایی است که برای استفاده متفاوت از این ابزار به کار می آید. دریل شارژی ابزار فوق العاده پرکاربردی است که به دلیل عدم وابستگی به منبع برق، قابلیت حمل و جابه جایی آسانی دارد. همچنین راحتی استفاده در کارهای گوناگون، باعث حضور این ابزار در امور مختلف صنعتی و خانگی شده است. از آن جایی که این ابزار با باطری کار می کند، در صورت استفاده زیاد نیاز مکرر به شارژ شدن دارد. این شارژ شدن های زیاد ممکن است به باطری آسیب وارد کند و به تعمیر نیاز پیدا کند که در مقاله ای دیگر آموزش تعمیر باطری دریل شارژی را مفصلا بیان کرده ایم. هر چند که تعمیر بهترین گزینه است، اما اگر شما تمایلی به این کار نداشته باشید، می توانید راهکارهای دیگری مثل تعویض باطری یا حتی برقی کردن دریل شارژی را امتحان کنید. خرید باطری می تواند هزینه بر باشد و برقی کردن دریل شارژی هم نیاز به تخصص و مهارت فنی دارد. به همین دلیل اگر قصد دارید دریل شارژی خود را برقی کنید باید نسبت به این کار آگاهی کافی داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به طور کامل و ساده توضیح دهیم که چگونه می توانیم دریل شارژی را برقی کنیم. با ما همراه باشید. 


نحوه تبدیل دریل شارژی به برقی و مقدمات آن

پیش از این که نحوه تبدیل دریل شارژی به برقی را توضیح دهیم باید ابتدا مقدمات و اصول اولیه کار را برای شما بیان کنیم؛ چرا که این کار نیاز به دانش و تجربه کافی دارد. در گام نخست باید نسبت به مهارت های فنی مثل لحیم کاری تسلط داشته باشیم. لحیم کاری شامل فرآیند متصل کردن دو فلز به یکدیگر با فرآیند ذوب و انجماد است. باید بتوانید با استفاده از هویه، سیم لحیم و قسمت های مورد نظر را به هم متصل کنید. سیم های کابل باید به درستی به رابط های داخلی ابزار لحیم شود. این ابتدایی ترین مهارتی است که شما باید برای انجام این کار بلد باشید. همچنین باید به علوم الکترونیک و شناخت قطعات و سیم های یک دستگاه آشنایی داشته باشید. در گام بعدی باید ابزار و قطعات لازم و مناسب برای این کار را در اختیار داشته باشید. در ادامه قطعات و ابزارهای مناسب برای تبدیل دریل شارژی به برقی را معرفی خواهیم کرد:

  • پیچ گوشتی یا چهارسو
  • آداپتور
  • کاغذ سنباده
  • سیم چین
  • وسائل لحیم کاری (هویه، سیم لحیم، روغن لحیم)
  • سیم لخت کن

چگونه دریل شارژی را برقی کنیم؟

حالا که با مقدمات اولیه و ابزارهای کار آشنا شده اید، می توانیم سراغ اصل مطلب و مراحل اصلی کار برویم. باید بدانید که راهکاری های مختلفی برای تبدیل دریل شارژی به برقی وجود دارد. در این جا سعی کرده ایم ساده ترین و مقرون به صرفه ترین روش را برای شما توضیح دهیم. توجه داشته باشید که قبل از انجام کار، باتری و منبع برق را از دریل شارژی جدا کنید. حالا قدم به قدم به مراحل تبدیل دریل شارژی به دریل برقی می پردازیم:

1 باز کردن بدنه دریل

ابتدا باید دریل را باز کنید تا به محفظه داخلی ابزار، سیم کشی و ترمینال باطری دسترسی پیدا کنید. اگر دستگاه شما تحت گارانتی می باشد و هنوز مدت آن تمام نشده است، باید دقت داشته باشید که باز کردن محفظه، گارانتی هر دستگاهی را باطل می کند. حال سعی کنید که سیم های داخل دریل را از هم تفکیک کنید و به کابل های مربوط به منبع تغذیه دسترسی پیدا کنید.

2 آماده سازی کابل

انتهای کابل آداپتوری که قرار است به عنوان منبع تغذیه به دریل وصل شود را ببرید و لخت کنید. اگر کابل شما جک مخصوصی دارد که می تواند مستقیم به پورت دریل وصل شود لازم به بریدن جک نیست. زیرا می تواند بدون دردسر به دریل متصل شود.

3 تمیز کردن محل لحیم

رشته سیم لخت شده را طوری جمع کنید که برای لحیم کاری آماده باشد. اگر رابط باتری زنگ زدگی دارد سعی کنید با سنباده آن را بتراشید و تمیز کنید و آن را به روغن لحیم آغشته کنید. سر کابل موردنظر را می توانید به قسمت فلزی رابط باتری لحیم کنید.

4 لحیم کردن کابل

می توانید ترمینال باتری را برداشته و سیم های کابل تغذیه را مستقیم به سیم ها و برد داخلی دریل شارژی لحیم کنید. اما بهتر است به ترمینال خود باتری لحیم کنید که امکان استفاده با باطری هم فراهم باشد. اگر اطلاعات کافی در زمینه برق و الکترونیک نداشته باشید ممکن است سیم های داخلی را اشتباه لحیم کنید و دریل کار نکند. در این صورت یک بار جای سیم ها را عوض کرده و دوباره لحیم کنید.

سخن پایانی

تبدیل کردن دریل شارژی به دریل برقی یکی از راه حل های استفاده بیشتر از این ابزار است. اما باید بدانید که آخرین راه حل است. اگر باطری شما آسیب دیده است پیشنهاد می شود ابتدا تعمیر آن را در دستور کار قرار دهید، سپس سراغ راه های دیگر بروید. ما در مقاله آموزش تعمیر باتری به این مهم پرداخته ایم. پس بهتر است اگر می خواهید این وسیله را برقی کنید همه جوانب کار بسنجید و همچنین از مهارت اولیه در زمینه تعمیرات ابزار برقی برخوردار باشید. در صورت داشتن هر گونه سوال، می توانید در بخش نظرات همین صفحه یا با کارشناسان ما در آموزشگاه فنی و حرفه ای ابزار طباطبایی مطرح بفرمایید.
 

اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
0 از 5