علت ضعیف شدن دریل شارژی چیست؟

28 تیر 1402

باتری های دریل شارژی به عنوان منبع تغذیه دریل ها بسیار مهم هستند. وقتی از آن ها زیاد استفاده می شود، مشکلات زیادی ایجاد می شود. باتری های از کار افتاده یکی از بزرگترین مشکلات در استفاده از دریل های شارژی هستند. پس بیایید ببینیم چرا باتری دریل های شارژی از کار می افتند؟
 


باطری دریل شارژی به دلیل استفاده در مناطق بسیار گرم، استفاده نکردن در ابزار مناسب، استفاده از شارژرهای اشتباه، استفاده در دریل شارژی های ضعیف، استفاده طولانی مدت در روز، قدیمی شدن باتری و خالی نگه داشتن باتری در طولانی مدت از کار می افتند.
اگر روش های مناسب را دنبال کنید، می توانید از ضعیف شدن دریل شارژی به میزان قابل توجهی جلوگیری کنید. پس بیایید ببینیم دلایل ضعیف شدن دریل شارژی به طور مفصل چیست و چگونه می توان از آموزش تعمیر باطری دریل شارژی  با خبر شد. ما همه چیز را با جزئیات توضیح خواهیم داد و به مواردی که باید برای افزایش عمر باطری دریل شارژی باید رعایت کنید اشاره می کنیم. پس بیایید به خواندن ادامه دهیم!

استفاده در مناطق بسیار گرم

جریان باتری نتیجه واکنش شیمیایی است. هنگامی که باتری شارژ می شود، باتری می تواند جریان الکترونیک را در داخل وسایل الکترونیکی ذخیره کند. مخزن ذخیره سازی داخل وسیله را ظرفیت می گویند که با (Amh آمپر ساعت) اندازه گیری می شود. هنگامی که باتری شروع به کار می کند، می تواند الکترون های ذخیره شده را هنگامی که نقطه های اتصال به یکدیگر متصل می شوند، تامین کند.
شارژ باتری یک واکنش گرماده است. زیرا از ولتاژ اضافی برای ذخیره برق در داخل استفاده می شود. هنگام تخلیه، دمای باتری نیز به دلیل مقاومت افزایش می یابد. با توجه به این، می توان متوجه شد که دمای بالا به شدت برای باطری های دریل شارژی تاثیر می گذارد.
هنگامی که یک باتری دریل شارژِی در مناطق بسیار گرم استفاده می شود، میزان مواد شیمیایی داخل آن به سرعت افزایش می یابد. این باعث تخلیه سریع ابزار می شود. در حالی که دمای داخل آن افزایش می‌یابد، پوسیدگی درونی رخ می‌دهد و مقاومت ظاهری را می‌توان کاهش داد. در نتیجه باتری قادر به حفظ ظرفیت کامل نیست و تمایل به از کار افتادن دارد.
بهترین دمای نگهداری: 65 - 75 درجه فارنهایت (18 تا 24 درجه سانتیگراد)

استفاده نکردن از شارژر مناسب

باتری دریل شارژی از سلول های کوچک قابل شارژ تشکیل شده است. این سلول ها 3.7 ولتاژ دارند. این باتری ها با توجه به داشتن ولتاژ و جریان کافی به صورت مدار موازی متصل می شوند. باتری ها با باطری های Li-Ion ساخته می شوند. این باتری ها با شارژر مناسب خود شارژ می شوند. به طور معمول هر شارژر برای یک برند مخصوص طراحی شده است. به طور مثال شما نمی توانید باتری میلواکی را با استفاده از شارژر دیوالت شارژ کنید.
شارژرها با بهینه سازی ولتاژ و جریان مطابق با هر باتری طراحی شده اند. اگر از شارژ مناسب برای باطری استفاده نکنید، این اتفاق به طور مستقیم بر عملکرد باتری تأثیر می گذارد. اگر این را آزمایش کنید، می بینید که باتری ها می توانند مقدار زیادی گرم شوند. اگر از شارژر با ولتاژ بالاتر استفاده می کنید، جریان ظاهری داخلی کاهش می یابد. به دلیل جریان ظاهری کمتر، باتری به زودی  تخلیه می شود. بنابراین از شارژر با ولتاژ بالاتر برای باتری های مته استفاده نکنید. همیشه از شارژر مناسب استفاده کنید.
شارژهای نامناسب با ولتاژ بالاتر باعث کاهش طول عمر باتری می شود.

استفاده نکردن از باتری در دستگاه مناسب

از دریل های شارژی در کارگاه ها استفاده می شود. باتری باید در ابزار مناسب استفاده شود. دریل شارژی نیز برای کار کردن به جریان و ولتاژ نیاز دارد. باتری های دریل شارژی به دستگاه نیرو می دهند. بنابراین باید باتری دریل شارژی مناسب را با توجه به نوع دستگاه خود انتخاب کنید.
دریل ها با ولتاژهای مختلف موجود هستند. این ولتاژ برای موتور داخلی استفاده می شود. اگر باتری از ولتاژ پایین در ابزارهای با فشار قوی استفاده کند، جریان و ولتاژ بیشتری را برای تولید برق جذب می کند. در نتیجه این باطری به سرعت بیش از حد گرم می شود. هنگامی که این امر به طور مداوم اتفاق می افتد، جریان ظاهری آن کاهش می یابد و در داخل فروپاشی رخ می دهد. در نتیجه نمی تواند ظرفیت شارژ را نگه دارد و در آخر از کار می افتد. بنابراین وقتی باتری دریل شارژی را انتخاب می کنید، مطمئن شوید که با ولتاژ در دستگاه مناسب استفاده شده است.
حواستان باشد اکثرا این اتفاق نمی افتد زیرا استفاده از آداپتور بسیار راحت است. بنابراین از ابزارهای اشتباه استفاده نکنید. و می توانید از آموزش تعمیر باطری دریل شارژی استفاده کنید.

استفاده از ابزار ضعیف

منظور از ابزار ضعیف، ابزار با کارایی پایین است. تصور کنید یک ابزار ضعیف برای سوراخ کردن بتن داریم. آیا می توان آن را انجام داد؟ نه، این کار آسانی نیست و زمان زیادی خواهد برد. زمانی که ابزارها زمان زیادی را صرف کنند، به قدرت بیشتری نیاز خواهند داشت. هنگامی که انرژی بیش از حد تولید می شود، باطری ممکن است بیش از حد گرم شود. بنابراین بر روی عملکرد اصلی تاثیر می گذارد. همیشه باید از تجهیزات مناسب برای محافظت از ابزار و باتری استفاده کنیم. اگر به اشتباه نیروی اضافی اعمال کنیم، به طور مستقیم بر باتری دریل شارژی تاثیر می گذاریم. اگر از روغن برش استفاده نکنید، مقاومت داخلی را افزایش می یابد و برای کار با ابزار به قدرت بیشتری نیاز داریم.

استفاده طولانی مدت در روز

هنگامی که یک دریل شارژی به صورت طولانی  استفاده می شود، ممکن است در معرض گرمای بیش از حد قرار گیرد. ممکن است در باتری دریل شارژی و همچنین دستگاه حفاری(هیلتی) اتفاق بیفتد. این می تواند به نوع کار شما با دستگاه بستگی داشته باشد. به طور معمول، یک باطری دریل شارژی را می توان برای حدود 15-30 دقیقه استفاده کرد. بنابراین به باتری ها و شارژرهای اضافی نیاز خواهید داشت. این اتفاق منجر به تخلیه چندباره باطری در روز می شود. بنابراین چرخه های شارژ را کاهش می دهد. هنگامی که چرخه های شارژ کاهش می یابد، باتری دریل شارژی می تواند به سرعت از بین برود.

قدیمی شدن باتری

هنگامی که یک باتری برای مدت طولانی استفاده می شود، ممکن است مشکل قدیمی شدن باتری باشد. باتری های قدیمی واقعا عملکرد پایینی دارند. به طور معمول باتری های دریل Li-Ion دارای 1000 چرخه شارژ و تخلیه شارژ هستند. اگر تمایل دارید از باتری استفاده کنید تا زمانی که 0٪ شود و سپس 100٪ شارژ شود صبر کنید تا چرخه شارژ تمام می شود.
کاری که من می کنم این است که از باتری تا 5% استفاده نمی کنم. آن را تا 10% شارژ میکنم و وقتی به 90% رسید شارژر رو در میارم. بنابراین می توانم مقداری از چرخه شارژ خود ذخیره کنم. بنابراین من می توانم حدود 4-5 سال بدون هیچ مشکلی از باتری دریل استفاده کنم.  موارد ذکر شده در بالا تا حد خوبی می تواند مشکل شما را حل کند. برای اطلاعات بیشتر می توانید از آموزش تعمیر باطری دریل های شارژی بهره ببرید و یا با کارشناسان فنی و حرفه ای ابزار طباطبایی در بخش نظرات مطرح نمایید.
 

اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
0 از 5