آشنایی با انواع آچار شلاقی+ معرفی کاربردهای این ابزار

25 بهمن 1402

آچار شلاقی یکی از ابزارهای بسیار کاربردی و ضروری در دنیای ابزارآلات است که برای انجام وظایف مختلف در کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و... استفاده می‌شود. این ابزار با طراحی منحصر به فرد و ساختار مقاوم، قادر به انجام وظایف گوناگونی است و توانسته نیاز بسیاری از مخاطبان خود را برآورده سازد. Monkey wrench از مواد با کیفیت و با دقت بالا ساخته شده است تا در طول زمان بتواند عملکرد بهینه خود را حفظ کرده و پاسخگوی نیاز مخاطبان خود باشد. با استفاده از Monkey wrench، می‌توانید به راحتی و با دقت بیشتری به اهداف خود در حوزه کاری یا تعمیرات منزل دست یابید. این ابزار یک همراه قابل اعتماد است که در هر موقعیتی شما را در مقابل چالش‌ها و فعالیت های پیچیده نجات می دهد. در ادامه این مقاله ما به معرفی جامعی از این ابزار کاربردی خواهیم پرداخت تا شما مخاطبان عزیز بیشتر و بهتر با این ابزار آشنا شوید.


آچار لوله گیر چیست؟

آچار لوله گیر یا شلاقی ابزاری است که برای گره زدن، باز و بسته کردن پیچ و مهره، و تنظیم فشار در سطوح مختلف استفاده می‌شود. این ابزار دارای ساختاری مخروطی است و به صورت معمول دو بازوی متحرک دارد که به یکدیگر متصل هستند. درقسمت سر ناحیه مخروطی آچار، یک شلاق یا لوله ای نازک قرار دارد که به صورت یک انگشت پیچیده شده است. آچار لوله گیر به عنوان یک کلید پیچ و مهره یا یک ابزار تنظیم فشار عمل می‌کند. این ابزار با تنظیم فاصله بازوها، امکان گره زدن یا باز کردن پیچ و مهره را فراهم می‌کند. البته از این موضوع نباید غافل شد که این ابزار، معمولاً دارای دنده‌هایی است که به کاربر اجازه تنظیم فشار دقیق را می‌دهد تا کاربری راحت تری را تجربه کند.

انواع آچار شلاقی

آچارهای شلاقی در مدل های متنوعی در بازار تولید شده اند تا کاربران به راحتی و با توجه به نیاز خود بتوانند، بهترین نوع این ابزار را انتخاب کنند. این ابزار به دلیل کاربردهای متنوعی که دارد کاربران را مشتاق به انتخاب و خرید می کند تا در زمان انجام کارهای فنی، متخصصان و فنی کاران سهولت و سرعت بیشتری را تجربه کنند. شرکت های طراح ابزارآلات، آچار لوله گیر را در مدل های مختلفی روانه بازار کرده اند تا افراد به راحتی و با توجه به نیاز خود دست به انتخاب و خرید این ابزار بزنند. برخی از مهم ترین مدل های این ابزار به شرح زیر است:

  1. آچار شلاقی انتهایی
  2. آچار شلاقی آفست
  3. آچار لوله گیر قدرت مرکب
  4. آچار لوله ای زنجیره ای
  5. آچار لوله گیر تسمه ای
  6. آچار شلاقی مستقیم

تمامی آچارهای نام برده شده در سایزها و ابعاد مختلفی طراحی و تولید شده اند تا کاربران به راحتی کارهای خود را انجام دهند. این ابزار معمولا از جنس فلز یا آلومینیوم ساخته می شوند تا در زمان انجام فعالیت های سنگین، کاربران اختلالی را در کار خود احساس نکنند و به راحتی به کار خود ادامه دهند.

تفاوت های مهم آچار شلاقی و کلاغی چیست؟

یکی از سوالات مهم افرادی که قصد انتخاب و خرید Monkey wrench یا کلاغی را دارند، تفاوت های این دوابزاراست تا بدانند که برای انجام کارهای فنی و مهمی چون لوله کشی کدام یک از این دو ابزار عملکرد بهتری دارد. از مهم ترین تفاوت های این دو ابزار می توان به اختلاف در طراحی بدنه و قدرت این دو ابزار اشاره کرد. آچار کلاغی از بدنه ضعیف تری نسبت به آچار لوله گیر برخوردار است و به دلیل فک کج، نوک  تیز و حساسی که دارد بیشتر برای محکم گرفتن اجسام و قطعات مهم و ریز چون پیچ و مهره کاربرد دارد. دهانه آچار کلاغی قابل تنظیم است و کاربران می توانند به راحتی با باز و بسته کردن دهانه این ابزار، کار خود را انجام دهند. اما در Monkey wrench به دلیل قدرتمند بودن این ابزار می توانید به راحتی خود قطعه موردنظر یا لوله ای که قصد تعمیر آن را دارید؛ در بر بگیرید. آخرین تفاوت این دو ابزاردر فک متحرک آن ها است. در آچار کلاغی شما فقط با توجه به پله های قابل تنظیمی که در ابزار تعبیه شده است می توانید ابزار را تغییر حالت دهید ولی در آچار لوله گیر دست شما برای تغییر فک ابزار بسیار باز است و می توانید با توجه به نیاز خود به راحتی ابزار را درحالت دلخواه قرار دهید.

نحوه استفاده از آچار شلاقی چگونه است؟

نحوه استفاده از آچار شلاقی از سوالات پر تکرار کاربرانی است که به تازگی با این ابزار آشنا شده اند و قصد کار با آن را دارند. آچار لوله گیر دارای 2 فک لغزنده است. با قرار گیری فک های این ابزار بر روی قطعه مورد نظر یکی از فک ها بر روی قطعه ثابت می شود و فک دیگر حالت لغزنده و متحرک دارد تا کاربر با توجه به وضعیت مورد نظر خود ابزار را تنظیم کند و کار خود را آغاز نماید. بعد از تنظیم ابزار بر روی قطعه مورد نظر، هرچه نیروی بیشتری به ابزار وارد کنیم، آچار لوله گیر بر روی قطعه مورد نظر سفت تر می شود و فعالیت مورد نظر راحت تر انجام خواهد شد.

قیمت آچار شلاقی چگونه محاسبه می شود؟

قیمت آچار شلاقی از مهم ترین مسائلی است که کاربران در زمان خرید و انتخاب این ابزار به آن توجه می کنند. قیمت آچار لوله گیر به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان رقم ثابتی را برای این ابزار بیان کرد. در صورتی که قصد خرید این ابزار کاربردی را دارید و قیمت این ابزار برای شما بالا محسبوب می شود، می توانید از سایت های معتبر خرید و فروش ابزار آلات به صورت اقساط یا دست دوم این ابزار را تهیه کنید؛ همچنین اگر نیاز به دیدن به روز ترین آموزش تعمیر باتری دریل شارژی داشتید، سایت ابزار طباطبایی با ارائه جدید ترین متدهای آموزشی آماده خدمت رسانی به شما دانش پژوهان محترم است.

اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
0 از 5