راهکارهای نگهداری از دریل شارژی | افزایش طول عمر دریل

15 دی 1401

نگهداری از دریل شارژی یکی از دغدغه های صاحبان این ابزار در سال های اخیر است زیرا استفاده از آن در صنعت ابزارهای برقی بسیار گسترش یافته است. پیشرفت های جدید آنها را به یکی از بهترین ابزارها تبدیل کرده است. اگر صاحب یک دریل هستید، می دانید که مدیریت ضعیف چقدر سریع می تواند یک مته دریل شارژی را خراب کند.
شما باید آن را به طور منظم روغن کاری کنید، پس از هر کار زباله ها را تمیز کنید و مطمئن شوید که باتری ها را همیشه شارژ نگه دارید. عدم انجام این کار می تواند منجر به زنگ زدگی، بریدگی، مات شدن و کاهش عمر ابزار شما شود.
 


توصیه های مفید برای نگهداری دریل شارژی

در طول این مقاله، توصیه های زیر را برای نگهداری دریل شارژی به شما آموزش می دهیم.
- چگونه دریل شارژی خود را تمیز و روغن کاری کنیم
- تکنیک های بالا بردن عمر دریل شارژی
- نحوه صحیح کار با دریل شارژی

چگونه دریل شارژی خود را تمیز و روغن کاری کنیم

تقریباً هر ابزار یا ماشینی که با آن کار می کنید، در برخی موارد نیاز به روغن کاری دارد. هنگامی که فلز با سایر سطوح فلزی، چوب، پلاستیک و تقریباً هر چیز دیگری در تماس باشد، ممکن است به مرور زمان کنده شده و کدر شود. با این حال، با روغن کاری مته خود، می توانید از بروز این اثرات مخرب جلوگیری کنید.
برای اینکه مته خود را روغن کاری کنید، باید مقداری روغن فلزی استاندارد بگیرید. این روغن در فروشگاه های سخت افزار و برخی از فروشگاه های خودرو موجود است. هنگامی که آن را دریافت کردید، مراحل ساده زیر را دنبال کنید.
1- نگهدارنده مته دریل را تا آخر باز کنید. نگهدارنده مته قسمتی از مته است که مته زمانی که از آن استفاده می کنید در آن قرار می گیرد. چند قطره روغن روان کننده را بدون هیچ گونه ذره ای داخل آن بریزید. آن را پنج بار باز و بسته کنید تا روان کننده به طور یکنواخت پخش شود.
2- یک پارچه نرم بردارید و روغن اضافی آن را پاک کنید. روان کننده بیش از حد می تواند باعث چسبیدن آشغال ها به داخل نگهدارنده مته و ایجاد انسداد شود.
3- با مته حدود 20 تا 30 ثانیه کار کنید و کاملاً به اطراف حرکت دهید. 
تمام چیزی که وجود دارد همین است! روغن کاری مته شارژی اصلاً پیچیده نیست. در واقع، شما می توانید این کار را هر دو هفته یک بار انجام دهید و هر برنامه فقط کمتر از یک دقیقه طول می کشد.
اگر به طور منظم از مته شارژی خود استفاده می کنید، مثلاً حداقل سه تا چهار بار در هفته، ممکن است مجبور شوید بیشتر از روغن استفاده کنید.
وقتی نوبت به تمیز کردن مته می رسد، دستورالعمل ها ممکن است بسته به نوع مته شما متفاوت باشد.
اکثر شرکت ها دستورالعمل های تمیز کردن این ابزار را داخل بسته بندی خود دارند. اگر در قسمت بیرونی ابزار پیچ وجود دارد، می توانید آنها را باز کنید تا گرفتگی ها و زباله ها پاک شوند.
توجه: همیشه قبل از شروع به تمیز کردن داخل دریل شارژی، باتری را از آن خارج کنید. عدم انجام این کار می تواند منجر به آسیب شود یا ممکن است ابزار را کاملاً خراب کنید. همچنین، از هوای تحت فشار برای حذف زباله از داخل دریل استفاده نکنید زیرا می تواند اجزای ضروری را از جای خود خارج کند. فقط وقتی ابزار بسته است می توانید از آن برای تمیز کردن دریچه ها استفاده کنید.

تکنیک های بالا بردن عمر دریل شارژی

زمانی که می خواهید مکانی برای نگهداری دریل خود پیدا کنید، مهم است که آن را در کجا قرار می دهید. رطوبت دشمن ابزارهای دستی و برقی است. هنگامی که رطوبت با فلز تماس پیدا می کند، موجب زنگ زدگی و خوردگی می شود. 
مانند رطوبت، حفظ دما یک جزء کلیدی برای طول عمر دریل شما است. دمای اتاق یک سطح عالی برای شروع است (72 درجه فارنهایت)، اما شما می توانید قبل از تجربه هر گونه عارضه ای تا 62 درجه یا تا 82 درجه بالا بروید. وقتی این ابزار خیلی گرم یا سرد می شوند، قطعات داخلی خیلی سریع تر از بین می روند.
تا حد امکان سعی کنید همه چیز را زیر نظر داشته باشید تا کیفیت محفظه هر ابزار را بدانید. می توانید دماسنج و رطوبت سنج را با قیمت ارزان خریداری کنید و آنها را در جعبه ابزار خود قرار دهید
پیشنهاد دیگر این است که ابزارهای خود را از یکدیگر جدا نگه دارید.
داشتن یک نقطه خاص برای هر قطعه ممکن است کمی چالش برانگیز باشد، اما انجام این کار می تواند از خراشیدگی و خمیدگی که ممکن است از آن آگاه نباشید جلوگیری کند. هنگامی که دریل ها در کنار ابزارهای دیگر قرار می گیرند، به راحتی می توانند خراشیده شوند.
اگر متوجه شدید که چیزی خارج از پارامترهای ذکر شده در این قسمت است، می توانید اقدامات مناسب را برای اطمینان از طول عمر آنها انجام دهید.

نحوه صحیح کار با دریل شارژی برای جلوگیری از خراب شدن آن

نگهداری و تمیز کردن تنها بخشی از فرآیند نگهداری است. همچنین باید به نحوه کار با دریل شارژی خود توجه زیادی داشته باشید.
پنج عامل مهم وجود دارد که هنگام استفاده از آن باید به خاطر بسپارید که همه آنها را در زیر می توانید بیابید.
1-    همیشه مته را عمود بر سطحی که روی آن استفاده می کنید نگه دارید. این کار باعث می شود، پیچ ها به درستی روی سوراخ قرار گیرند. هنگامی که آن را به درستی در دست نمی گیرید، سه نظام می تواند به آرامی ضعیف شود.
2-    مطمئن شوید که مته شارژی و سطح هر دو محکم محکم شده باشند. اگر باید مته را با هر دو دست نگه دارید، از یک ویز برای نگه داشتن سطح استفاده کنید. 
3-    قبل از شروع استفاده مطمئن شوید که باتری در جای خود قرار دارد. اتصال جزئی می تواند باعث کمبود شارژ شود، یا می تواند باعث شود که باتری در وسط یک پروژه خالی شود. در هر صورت، شما در وضعیت نامناسبی قرار می گیرید.
4-    تنظیمات مختلف سرعت را تست کنید. هر پروژه نیاز به تنظیمات منحصر به فرد سرعت دارد. تقریباً تمام دریل های شارژی با سرعت و گشتاور قابل تغییر عرضه می شوند، بنابراین باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا بفهمید کدام تنظیمات برای کار مورد نظر ایده آل هستند. 

نتیجه

هنگامی که توصیه های مفید نگهداری دریل شارژی را یاد بگیرید، نگهداری از آن می تواند بسیار آسان باشد.. در این مقاله از فنی و حرفه ای ابزار طباطبایی سعی کردیم تا انواع تکنیک های مفید برای افزایش طول عمر دریل شارژی را به شما بیاموزیم. اگر نیاز به آموزش تعمیر باتری دریل شارژی دارید می توانید در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای ابزار طباطبایی شرکت کنید.

اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
0 از 5