نکات و ترفندهایی برای استفاده موثر از پیچ گوشتی شارژی

20 دی 1401

پیچ گوشتی شارژی یک ابزار ضروری برای حرفه ای ها و علاقه مندان به آن است. اگر برای اولین بار است که از این نوع ابزار برقی استفاده می کنید، بدون شک استفاده از آن برای شما بسیار ساده خواهد بود. در اینجا چند نکته و تاکتیک وجود دارد که به شما کمک می کند از پیچ گوشتی شارژی خود حداکثر استفاده را ببرید. پس با ما همراه باشید.


پیچ گوشتی شارژی چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

پیچ گوشتی های شارژی ابزارهای دستی برقی چند منظوره هستند که برای باز و بسته کردن پیچ ها استفاده می شوند. استفاده از پیچ گوشتی شارژی باعث صرفه جویی در زمان و تلاش در عملیاتی می شود که به بستن یا باز کردن پیچ های زیادی نیاز دارد. این پیچ گوشتی ها که به عنوان پیچ گوشتی های برقی نیز شناخته می شوند و به اندازه ای کوچک هستند که در کف دست شما قرار می گیرند و ممکن است برای کارهای مختلف در اطراف خانه، از تعمیر و نگهداری ساده تا پروژه های بزرگ استفاده شوند.
از آنجایی که پیچ گوشتی های شارژی با باتری های قابل شارژ، معمولاً لیتیوم یون، تغذیه می شوند، نیازی به نگرانی در مورد راه اندازی سیم های برق وجود ندارد. اما اگر باطری پیچ گوشتی شما خراب شد می توانید با مطالعه مقاله آموزش تعمیر باطری آن را بازسازی کنید.

چه موقع به پیچ گوشتی شارژی نیاز داریم؟

پیچ گوشتی های شارژی کوچک هستند و کار با آنها بسیار راحت است. در نتیجه، آنها برای استفاده در کارهای معمولی در خانه مناسب هستند، مانند:
برداشتن درب کابینت
تعویض پوشش خروجی
مونتاژ مبلمان یا تخت
پروژه های صنایع دستی
برداشتن پوشش باتری 
آویزان کردن قاب عکس
تعمیر لوازم منزل

نحوه استفاده صحیح از پیچ گوشتی شارژی

1- هنگام استفاده از پیچ گوشتی شارژی، مطمئن شوید که از قطعات مناسب استفاده می کنید
قبل از استفاده مطمئن شوید که مته درست را انتخاب کرده اید. پس از انتخاب قطعه مناسب، مطمئن شوید که به طور ایمن به سر پیچ بسته شده است. در صورتی که نمی دانید این کار را درست انجام داده اید، نوک پیچ گوشتی را در زاویه 45 درجه قرار دهید. اگر پیچ روی مته پیچ گوشتی بماند و جدا نشود یعنی از مته صحیح استفاده می کنید.
2- با استفاده از تکنیک روشن و خاموش، پیچ ها را ببندید.
هنگامی که متوجه شدید که پیچ تقریباً در جای خود قرار دارد، به یاد داشته باشید که فشار را کم کنید. اگر این کار را انجام ندهید، پیچ بیش از حد در سطح فرو می رود. می توانید از تکنیک روشن/خاموش برای تنظیم میزان فرورفتگی پیچی که با آن سر و کار دارید به داخل سطح مورد نظر استفاده کنید.
3- قبل از کار روی پروژه واقعی، ابتدا باید تمرین کنید.
اگر در استفاده از پیچ گوشتی شارژی تازه کار هستید، قبل از انجام پروژه اصلی، ابتدا روی یک تکه چوب تمرین کنید. همچنین کتابچه راهنمای ابزار برقی خود را مطالعه کنید و با قابلیت های متعدد آن آشنا شوید.
4- برای قطعات پیچ گوشتی خود از نگهدارنده مغناطیسی استفاده کنید.
 این کار باعث می شود که پیچ به سر مته بچسبد و در جای خود ثابت بماند. پیچ را به سر مته فشار دهید تا اثری ایجاد شود که به شما کمک می کند پیچ را صاف نگه دارید.

بهترین ولتاژ هنگام استفاده از پیچ گوشتی شارژی چیست؟

در مشاغل سبک که پیچ های کوچک برای استفاده در مواد نرم تر مانند چوب، پلاستیک و تخته گچ کاری سبک استفاده می شوند، نیاز به قدرت زیادی ندارند. یک پیچ گوشتی شارژی با ولتاژ 4 ولت یا کمتر، برای کارهای سبک کافی است.
در مشاغل سنگین تر که  از پیچ گوشتی شارژی  برای بستن پیچ های کوچک به چوب های سخت مانند بلوط یا گردو و همچنین سرامیک ها استفاده می شود و نیاز به نیروی بیشتری دارد، ولتاژ ۷ ولت یا بیشتر را انتخاب کنید.

جمع بندی

در این مقاله شما را با پیچ گوشتی شارژی، نحوه کار با آن و تکنیک هایی برای استفاده صحیح از آن آشنا کردیم. دانستید که پیچ گوشتی های برقی راهی سریع و ساده برای باز و بسته کردن پیچ ها هستند. در زندگی روزمره این ابزار بسیار کاربردی هستند و استفاده از آنها می تواند در وقت شما صرفه جویی کند. این ابزار برقی جمع و جور برای کارهایی مانند آویزان کردن آثار هنری و قاب بندی خانه ایده آل هستند. موتور دوار و شیار قابل تنظیم از ویژگی های پیچ گوشتی شارژی است.
اگر پیچ گوشتی شارژی در دسترس شما نبود، می توانید به کمک دریل شارژی عملیات باز و بسته کردن پیچ ها را انجام دهید اما حواستان باشد که از مته مناسب پیچ استفاده کنید. ابزارهایی مانند پیچ گوشتی و دریل های شارژی با توجه به کاربرد زیادشان در معرض خرابی باتری هستند اما نگران نباشید، با فراگیری آموزش تعمیر باطری دریل شارژی در فنی و حرفه ای ابزار طباطبایی قادر خواهید بود، باتری انواع دریل ها را تعمیر نمایید.
 

دیدگاه‌ها
0 از 5