نکات طلایی برای افزایش طول عمر ابزار آلات برقی، شارژی و دستی

30 آبان 1402

پیروی از نکات طلایی افزایش طول عمر ابزار آلات برقی، شارژی و دستی که در این مقاله به آنها می پردازیم یک راهکار ساده و مطمئن برای صفه جویی در هزینه های شماست. نگهداری صحیح از ابزارآلات و تجهیزات نقش اساسی در بهبود کارایی، ایمنی کارگران و کاهش هزینه  ها دارد. مراقبت استراتژیک و دوره  های منظم تعمیر و نگهداری از ابزارآلات صنعتی نه تنها عمر آن ها را افزایش می  دهد بلکه به طور قابل توجهی به موفقیت کاربران در هنگام کار کمک می کند. امروزه با توجه به پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی و زندگی ماشینی، نیاز افراد به ابزار آلات برقی و شارژی افزایش چشمگیری داشته است.

ابزار آلات دستی مانند: پیچ گوشتی، انبردست، چهارسو و .. ظاهر و ساختمانی بسیار ساده دارند اما در مقابل ابزار آلات برقی و شارژی ظاهر و ساختمانی بسیار پیچیده دارند که در صورت خرابی تعمیر این ابزار برای کاربر بسیار دشوار است. به همین دلیل با رعایت برخی نکات ساده می شود از خرابی سریع ابزارآلات ساختمانی جلوگیری کرد و طول عمر و کارایی بیشتری را از این وسایل دریافت کرد. تا آخر این مقاله همرا ما باشید تا در رابطه با راهکارهای افزایش طول عمر این ابزارآلات نکاتی را بیان کنیم.


نکات افزایش طول عمر ابزار آلات دستی

ابزار آلات دستی یکی از پرکاربردترین ابزار صنعتی و خانگی محسوب می شوند که کارایی های مختلفی دارند. ابزار آلات دستی نسبت به ابزارآلات برقی و شارژی ساده تر هستند و نیاز به مراقبت خاصی ندارند اما برخی نکات را برای کارایی و طول عمر بهتر ابزار آلات دستی بیان می کنیم.

تمیزکردن ابزار دستی بعد از اتمام کار

یکی از مهم ترین کارهایی که باعث افزایش طول عمر و کارایی بیشتر ابزاردستی می شود، تمیز کردن این ابزار پس از اتمام کار است. با انجام این عمل شما از فرسودگی، زنگ زدگی و خراب شدن ابزار خود در مدت زمان کوتاه جلوگیری کرده اید. چنانچه افراد در مشاغل مختلف ابزار کار خود را تمیز نکنند، قطعا پس از مدت زمان کوتاهی مجبور به تعویض یا تعمیر ابزار کار خود هستند.

تیز نگه داشتن ابزار کاربردی

یکی دیگر از راه های افزایش طول عمر ابزارآلات دستی تیز نگه داشتن این ابزار است. در صورتی که شما ابزار کاربردی مانند: مته، اره و.. را تیز نگه دارید، قطعا کارایی بهتری را دریافت خواهید کرد.

خشک نگه داشتن ابزار آلات دستی

خشک نگه داشتن ابزارآلات دستی از دیگر راه های افزایش طول عمر مفید این وسایل است. از آنجایی که ابزار دستی از فلز ساخته می شوند در صورتی که در معرض رطوبت قرار بگیرند، دچار زنگ زدگی یا فرسودگی می شوند. توجه داشته باشید که ابزار دستی خود را دور از هرگونه رطوبت نگه دارید.

روغن کاری قطعات متحرک ابزارها

برخی از ابزارهای دستی از قطعات متحرک ساخته شده اند که برای جلوگیری از فرسودگی و استهلاک این قطعات باید در فواصل زمانی منظم اقدام به روغن کاری آنها کنید.

ابزار برقی و دستی

نکاتی برای افزایش طول عمر ابزارآلات برقی

برای افزایش طول عمر ابزارآلات برقی باید دقت بیشتری نسبت به ابزار الات دستی داشته باشید؛ زیرا این ابزار نسبت به ابزار دستی از پیچیدگی خاصی برخوردارند که کمی نگهداری از آن ها را برای کاربران سخت می کند. شما به کمک ابزارهای برقی می توانید کارهای صنعتی و ساختمانی را در مدت زمان کوتاه تر و بسیار راحت تر انجام دهید. در این بخش به بیان برخی نکات، برای افزایش طول عمر مفید ابزار آلات برقی می پردازیم.

نگهداری ابزارآلات برقی به دور از رطوبت

مهم ترین نکته در نگهداری از ابزار آلات برقی دور نگه داشتن این ابزار از هرگونه آب و رطوبت است. ابزارهای برقی به دلیل ساختار حساسی که دارند در صورت نفوذ آب به داخل این ابزار می تواند خطرات جدی مانند: برقی گرفتگی را برای کاربر به همراه داشته باشد. پس حتما اطمینان حاصل کنید که ابزار برقی شما به دور از هرگونه رطوبت و در محلی کاملا خشک نگهداری می شوند.

روغن کاری دستگاه برقی

اغلب ابزارآلات برقی دارای قطعات متحرک هستند که برای جلوگیری از اختلال در عملکرد دستگاه باید به صورت منظم روغن کاری شوند. برای انجام روغن کاری دستگاه خود حتما طبق دستورالعمل دفترچه راهنمای شرکتی ابزار برقی خود عمل کنید.

تعمیر یا تعویض سیم برق دستگاه در صورت خرابی

سیم برق ابزار آلات برقی یکی از اصلی ترین قطعات این ابزار است که در صورت خرابی یا قطعی، دستگاه شما کاملا دچار اختلال خواهد شد. در صورتی که احتمال خرابی در سیم برق دستگاه خود را می دهید حتما در اسرع وقت اقدام به تعویض یا تعمیر سیم کنید تا دچار مشکلاتی چون برق گرفتگی نشوید.

چک کردن قطعات نگهدارنده دستگاه

اغلب ابزار برقی به دلیل تحرکاتی که دارند، پس از مدتی امکان شل شدن قطعات نگدارنده  ابزاربرقی وجود دارد. در نتیجه بهتر است هر از چندگاهی این قطعات را چک کنید و در صورت شل شدن آنها را مجددا سفت نمایید.

آیا برای افزایش طول عمر دریل شارژی رعایت نکات مطرح شده در این مقاله کافی است؟

برای افزایش طول عمر این ابزار شارژی رعایت نکات این مقاله بسیار کمک کننده است ولی در نظر داشته باشید که ابزارآلات شارژی نسبت به ابزارهای برقی ساختار پیچیده تری دارند، پس در نتیجه نکات گفته شده در این مقاله به تنهایی برای افزایش طول عمر مفید وسایل شارژِی کفایت نمی کند و شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع تر مقاله پیشنهادی زیر را مطالعه نمایید.

بیشتر بخوانید: راهکارهای نگهداری از دریل شارژی | افزایش طول عمر دریل

چگونه عمر مفید ابزار خود را افزایش دهیم؟

برای افزایش طول عمر مفید ابزارهای برقی و شارژی، اقداماتی مانند نگهداری صحیح باتری، استفاده مناسب، تمیزکاری منظم، ذخیره سازی در شرایط مناسب، تعمیر و نگهداری دوره ای به موقع و انتخاب ملزومات با کیفیت اهمیت زیادی دارند. این اقدامات به طور کلی به بهبود عملکرد و جلوگیری از آسیب به اجزای داخلی کمک می کنند. با رعایت این نکات، می توانید عمر مفید ابزارهای خود را افزایش داده و از آنها بهینه استفاده کنید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت ابزار طباطبایی دیگر مقالات ما در زمینه ابزار آلات و آموزش تصویری تعمیر باتری دریل شارژی را مشاهده نمایید.

اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
0 از 5