جذاب ترین فناوری های جدید ابزارآلات برقی، شارژی و بادی

06 آذر 1402

درحال حاضر بازارجهانی ابزارهای شارژی، برقی و بادی توانسته، فناوری ها و تکنولوژی های جدید و جذابی را به کاربران این حوزه عرضه کند؛ دریل های شارژی و دیگر ابزارآلات ساختمانی و صنعتی در چند دهه اخیر توانسته اند پیشرفت های بسیار زیاد و چشمگیری داشته باشند که برای کاربران بسیار جذاب و کاربردی بوده است. در این مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از این تکنولوژی های جدید که هریک مختص به یک برند مطرح جهانی است آشنا کنیم. پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.


فناوری های برند دریل شارژی میلواکی

یکی از فناوری های برند دریل شارژی میلواکی باتری هایی با نام M12 و  M11 است. شرکت آمریکایی میلواکی همواره یکی از برندهای مطرح در تولید ابزارآلات شارژی و برقی بوده است و توانسته در هر دوره از معرفی محصولات خود تکنولوژی جدیدی را نیز برای عرضه به کاربران داشته باشد. برند میلواکی همیشه از بهترین فناوری ها برای محصولات خود رونمایی می کند و جدید ترین باتری تولید شده توسط این شرکت می تواند تا 50 درصد شارژ بیشتر و 20 درصد قدرت بالاتر، برای کار با دریل را به کاربران ارائه بدهند. همچین این نوع از باتری ها با نام رد لیتیومی نیز شناخته می شوند.

MX Fuel چیست؟

یکی از جدیدترین فناوری های ابزارآلات میلواکی فناوری MX Fuel است. برند میلواکی با استفاده از باتری های  رد لیتیوم خود اقدام به ساخت ابزارهایی با نام MX Fuel کرد. این ابزارآلات مجهز به سه فناوری موتور براشلس، باتری های رد لیتیوم و هوش رد لینک پلاس هستند. باتری های رد لیتیوم به کار رفته در این ابزار از طول عمر بسیار بالایی برخوردار هستند و با شارژ سریعی که دارند، باعث افزایش بازده و سرعت کاربر می شوند؛ همچنین شارژرهایی که برای باتری های این سری از ابزار میلواکی تعبیه شده است، علاوه بر سرعت شارژ بالا به کاربر امکان جا به جایی را نیز می دهد.

موتورهای براشلس به کار رفته در این ابزارآلات علاوه بر قدرت بسیار بالا، صدای بسیار کمی را نیز تولید می کنند. هوش رد لینک، بردی است که به منظور جلوگیری از داغ شدن موتور در دستگاه به کار می رود.

بیشتر بخوانید: نکات طلایی برای افزایش طول عمر ابزار آلات برقی، شارژی و دستی

تکنولوژی ONE-KEY

 تکنولوژی ONE-KEY یک تکنولوژی نظارتی محسوب می شود که از طریق wifi  امکان دسترسی و اتصال کاربر را فراهم می کند. فناوری ONE-KEY با کمک کیت های مخصوص و جداگانه قابلیت نصب بر روی دستگاه های دیگر را دارد. وجود این تکنولوژی سبب نظارت بر عملکرد دستگاه و همچنین پیدا شدن راحت و آسان دستگاه در محیط های کارگاهی بزرگ می شود.

از قابلیت های منحصر به فرد این فناوری می توان به  مشخص کردن زمان استفاده از ابزار یا وارد و خارج شدن  ابزار آلات و چک شدن آن ها اشاره کرد.

 جدیدترین ابزارآلات میلواکی

از جدید ترین ابزارالات برند میلواکی می توان به میخکوب بادی اشاره کرد. منبع تغذیه این ابزار جدید ترکیبی از منبع بادی و شارژی است. این مدل از میخکوب های کمپانی میلواکی مجهز به مخزن نیتروژن هستند و نیاز به شارژ مجدد ندارند؛ علاوه بر موارد بیان شده میخکوب بادی های میلواکی قابلیت تنظیم عمق کوبش میخ را دارند و می تواندد در هرثانیه 3 میخ را وارد سطح مورد نظر کنند.

فناوری های جدید برند دیوالت

فناوری های جدید برند دیوالت در سال های اخیر توانسته آوازه و شهرت خوبی را برای کمپانی دیوالت رقم بزند. دیوالت یکی از بهترین تولید کننده های ابزرار آلات درجهان است و جدید ترین تکنولوژی های جذابی که برند دیوالت برای ابزارخود استفاده کرده است، عبارتند از:

  1. باتری شارژی های قدرتمند با طول عمر بالا
  2. ساخت گوشی های همراه برای کارگران و مهندسان این شرکت
  3. تکنواوژی جدید tool connect

تکنولوژی های بیان شده در این قسمت فقط برخی از فناوری های جدید  و جذاب ابزارآلات کمپانی دیوالت بوده است.

فناوری های جدید

تکنولوژی tool connect

تکنولوژی tool connect تا حد بسیار زیادی شبیه به فناوری ONE-KEY کمپانی میلواکی است. این تکنولوژی دارای یک نرم افزار است که قابلیت دانلود از گوگل پلی و اپ استور را دارد. با استفاده از ابزار  tool connect  کنترل همه چیز کاملا در دست شما است و تمامی بخش های ابزارهای خود را از جمله میزان باتری، مقدار کار ابزار و ... را کاملا تحت نظر خود خواهید داشت. این تکنولوژی را شما می توانید در ابزارXR کمپانی دیوالت مشاهده نمایید.

فناوری های جذاب برند ماکیتا

فناوری های جذاب برند ماکیتا که جدیدا به ابزارآلات این شرکت افزوده شده است، شامل تکنولوژی DXT  و سیستم  LXT است.شرکت ماکیتا یک برند ژاپنی در زمینه تولید ابزارآلات است. این کمپانی جزء 5 شرکت اول در زمینه تولید ابزار الات است و توانسته با ارائه ابزار و تکنولوژی های جدید نظر کاربران را به خود جلب کند.

تکنولوژی DXT

 تکنولوژی DXT  در واقع به معنای برشی عمیق و دقیق است و مخفف شده کلمه Deep And Exact Cutting Technology است. قابلیت ایجاد برش های دقیق و ظریف  با عمق مناسب  در برخی از ابزارآلات کمپانی ماکیتا مشاهده می شود.

سیستم LXT

سری جدید ابزارآلات ماکیتا با نام LXT شناخته می شوند. این سری از محصولات ماکیتا دارای موتورهای براشلس هستند که از قدرت مناسبی برخورداراند و برای استفاده طولانی مدت پیشنهاد می شوند؛ همچنین باتری های شارژی به کار رفته در ابزار الات سری جدید ماکیتا از سرعت شارژ مناسب و طول عمر بالایی برخوردار هستند.

شارژرهایی که توسط برند ماکیتا تولید می شوند، قابلیت گردش هوا را دارند. گردش هوا باعث سرعت بخشیدن به عمل شارژ باتری و کنترل دما می شود. همچنین باتری های سری جدید ماکیتا قابلیت کار در دمای پایین را نیز برای کاربران فراهم کرده است.

تکنولوژی جدید و شگفت انگیز برند بوش

تکنولوژی جدید و شگفت انگیز برند بوش یک ابزار قدرتی با نام MegaWatt است. MegaWatt شبیه به ابزارهایی چون بتن کن و چکش تخریب است که ولتاژ آن ها به 18 ولت رسانده شده است. از آنجایی که کمپانی بوش همواره یکی از بهترین ها در تولید ابزار شارژی، برقی و بادی است و سعی دارد تا رضایت مشتریان خود راجلب کند و در بین رقبای خود نیز بهترین باشد، تلاش می کند تا علاوه بر استفاده از تکنولوژی های جدید در محصولات خود از موتورهای براشلس نیز برای محصولاتش استفاده کند.

تکنولوژی Bosch Simply Connected

تکنولوژی Bosch Simply Connected همانند  tool connectبرند دیوالت و ONE-KEY کمپانی میلواکی یک تکنولوژی برای نظارت از راه دور است که به کمک اپلیکیشن یا نرم افزار امکان پذیر است. کمپانی بوش از اولین شرکت هایی بود که نظارت از راه دور را برای محصولات خود راه اندازی کرد.

بیشتر بخوانید: 9 مورد از بهترین برندهای دریل شارژی برای استفاده حرفه ای

کلید X –Lock

از جدیدترین تکنولوژی های صنعت تولید ابزار می توان به کلید X –Lock اشاره کرد. این تکنولوژی در فرزها  استفاده شده است و جای کلید اسپیندل در فرز را گرفته است. در فرزها برای تعویض دیسک فرز باید کلید اسپیندل را فشار دهید و سپس عمل تعویض دیسک را انجام داد. اما با تعبیه کلید X –Lock تنها با فشردن این کلید تعویض دیسک انجام  می شود و سرعت دیسک فرز تا 5 برابر افزایش پیدا می کند.

جدیدترین تکنولوژی برند متابو

جدیدترین تکنولوژی برند متابو باتری هایی با نام LIHD است. کمپانی متابو یکی دیگر از برندهای مطرح در زمینه تولید ابزار است که برای رقابت با دیگر کمپانی های ابزار موجود ، تکنولوژی های خوبی را ارائه داده است. جدیدترین باتری عرضه شده توسط این شرکت  تنها در عرض 35 دقیقه به طور کامل شارژ می شود. همچنین 16 شرکت دیگر از باتری های تولیدی توسط برند متابو استفاده می کنند.

چگونه اطلاعات جامع تری در رابطه با تکنولوژی های جدید ابزارآلات صنعتی وساختمانی  کسب کنیم؟

در این مقاله در رابطه با جدیدترین تکنولوژی های به کار رفته در ابزارالات ساختمانی و صنعتی که برندهای مطرح جهانی برای ارتقاء  محصولات خود استفاده کرده بودند، مطالبی به صورت خلاصه بیان شد. شما کاربران عزیز می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با هریک از این تکنولوژی ها به سایت برند مورد نظر خود مراجعه کنید و اطلاعات جامع و تکمیلی را در آنجا مشاهده نمایید؛ همچنین شما عزیزان می توانید برای دیدن آموزش های مربوط به تعمیر باتری های دریل شارژی به صورت اصولی به سایت ابزارطباطبایی مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
0 از 5