سشوار صنعتی چیست؟ چه کاربردی دارد و انواع آن چیست؟

21 دی 1402

سشوار صنعتی از ابزارهای برقی کاربردی و جدیدی است که توانسته نیاز بسیاری از صنعت کاران را در زمان نیاز به باد گرم با قدرت زیاد را از بین ببرد. این وسیله برقی درعین کوچک بودن از قدرت و کارایی مناسبی برخوردار است که صاحبان مشاغل مختلف را ترغیب به انتخاب و خرید این ابزار کوچک اما کاربردی می کند. در این مقاله قصد داریم تا مروری بر کاربردها، انواع سشوار حرارتی و.. این ابزار شگفت انگیز داشته باشیم تا شما با آشنایی بیشتر با این ابزار جذاب شگفت زده شوید. تا آخر این مقاله همراه ما باشید.


سشوار صنعتی چیست؟

سشوار صنعتی (Heat Gun) در واقع ابزاری برقی است که انرژی الکتریکی را به بادگرم تبدیل می کند. این دستگاه کارایی شبیه به سشوارهای خانگی دارد؛ ولی از نظر قدرت، حجم گرمای تولیدی و میزان باد خروجی تفاوت هایی با سشوار خانگی دارد. این دستگاه می تواند گرمایی در حدود 500 الی 700 درجه سانتی گراد را تولید کند تا کاربر با توجه به متریال خود بتواند درجه گرمای مناسب را انتخاب و کار خود را آغاز کند. از نقاط قوت این ابزار می توانیم به انتخاب درجه مناسب با توجه به کاربرد Heat Gun در کارهای مختلف و متریال مورد نظر اشاره کرد. سشوارهای صنعتی از دو قسمت المنت و موتور تشکیل شده است که گرمای تولید شده، توسط المنت از طریق موتور به خارج از دستگاه هدایت می شود. البه اکثر سشوارهای صنعتی دارای قابلیت تنظیم دما و گرما هستند و کاربر با توجه به نیازش دستگاه را در حالت مناسب قرار می دهد.

کاربرد سشوارهای صنعتی چیست؟

کاربرد سشوارهای صنعتی با  توجه به گرمای بالایی که قادر به تولیدش است در مشاغل گوناگون برای کاربران متفاوت است و کاربران در زمان کار با این دستگاه علاوه بر رعایت موارد ایمنی باید حتما باتوجه به نوع متریال خود گرمای دستگاه را تنظیم کنند تا از بروز هرگونه آسیب جدی جلوگیری شود. برخی از کاربردهای منحصر به فرد Heat Gun عبارتند از:

  1. گرم کردن لوله های پلاستیکی
  2. شرینگ در صنایع بسته بندی کندن روکش
  3. رنگزدایی و خشک کردن رنگ
  4. دودی کردن شیشه اتومبیل
  5. پاک کردن چسب های صنعتی
  6. جداکردن چسب و استیکر در صافکاری اتومبیل
  7. لحیم کاری با سشوار صنعتی
  8. یخ زدایی تجهیزات سرمایشی
  9. وکیوم یا هواگیری
  10. و...

کاربردهای مطرح شده در این بخش فقط بخش کوچک و کمی از کاربردهای بی نظیر این ابزار بود که در برخی از مشاغل یا حتی زندگی روزمره گاها شاهد آن هستیم. سشوار حرارتی به جزء مواردی که بیان شده است، کاربردهای بسیار تخصصی تری در دیگر بخش های هنری، صنعتی و نجاری دارد که مشغولان در این مشاغل را ترغیب یا گاها مجبور به  خرید و استفاده از این ابزار صنعتی می کند.

بیشتر بخوانید: فارسی بر چیست؟ با کاربرد، مزایا و معایب این اره آشنا شوید

کاربرد سشوارهای صنعتی در رزین چیست؟

کاربرد سشوارهای صنعتی در رزین و رزین کاری بسیار زیاد است. در هنر رزین با استفاده از سشوار حرارتی می توان طراحی خود با رزین را حباب گیری کرد و حباب های اضافه را از کار خارج نمود. علاوه بر این با استفاده از این سشوار جادویی می توان رزین هایی که بر روی کار خود استفاده کرده ایم را در سریع ترین زمان ممکن خشک کنیم و به ادامه فعالیت خود بپردازیم.

کاربرد سشوارهای صنعتی در تعمیرات موبایل چیست؟

کاربرد سشوارهای صنعتی در تعمیرات موبایل یکی دیگر از صدها کاربرد مهم و جذاب سشوارهای صنعتی است. با پیشرفت هرچه بیشتر تکنولوژی و استفاده روز افزون از تکنولوژی و موبایل نیاز به تعمیرات این وسیله کاربردی افزایش چشمگیری داشته است. با توجه به این که در تولید و چسباندن قطعات موبایل از چسب های بسیار محکمی استفاده می شود، برای  تعمیرات موبایل نیاز است تا بتوان قطعات را بدون آسیب جدا کرد تا تعمیرات بر روی قطعه موردنظر انجام شود. تولید وایجاد گرما توسط سشوارهای صنعتی باعث می شود تا قطعات موبایل به راحتی از یکدیگر جدا شده و بدون ایجاد هرگونه آسیب به قطعات دیگر عمل تعمیرات موبایل به راحتی انجام شود.

قدرت Heat Gun چگونه تامین می شود؟

قدرت Heat Gun به وسیله برق تامین می شود و بالا بودن قدرت و ولتاژ برق باعث می شود تا بادگرمی که از دستگاه خارج می شود، قدرت بیشتری داشته باشد. بالا بودن قدرت تمامی ابزارآلات برقی و غیر برقی یکی از مهم ترین ویژگی های یک ابزار مناسب است که باعث ایجاد سهولت در انجام کارهای مهم و ضروری می شود و از آنجایی که بالابودن قدرت در سشوارهای صنعتی بسیار حائز اهمیت است، تعبیه یک موتور قدرتمند در این  دستگاه بسیار ضروری و مهم است.

تفاوت Heat Gun و معمولی چیست؟

تفاوت اصلی و مهم سشوارهای صنعتی و معمولی در قدرت این دو سشوار است. سشوارهای معمولی یا خانگی بیشتر برای خشک کردن مو یا لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد و به جزء این به دلیل پایین بودن قدرت موتور این دستگاه کاربرد دیگری ندارد. اما سشوارهای صنعتی گرمایی بین 500الی 700 درجه سانتی گراد را تولید می کنند و در حوزه صنعت و گاها هنر بسیار کاربردی تلقی می شوند.

سشوار صنعتی چیست؟

آشنایی با انواع سشوار صنعتی

سشوارهای صنعتی در انواع مختلفی تولید و عرضه شده اند که هریک از مدل های سشوار صنعتی کاربردهای منحصر به فرد خود رادر صنعت دارند و افراد باید با توجه به کارایی مورد نظر یکی از چندین مدل سشوار حرارتی را انتخاب نمایند. 4مدل کاربردی و مهم این ابزار جذاب عبارتند از:

  1. سشوار حرارتی گازی
  2. سشوار صنعتی مادون قرمز
  3. Heat Gun برقی
  4. سشوار حرارتی شارژی

حتما توجه داشته باشید که برای خرید یک سشوار حرارتی مناسب باید به شرایط محیطی و فعالیتی که برای آن نیاز به سشوار حرارتی دارید، دقت نمایید تا بهترین کارایی را تجربه کنید.

چگونه یک سشوار صنعتی دست دوم را انتخاب نماییم؟

برای انتخاب یک سشوار صنعتی دست دوم توجه به سال ساخت، نوع استفاده کاربر قبلی، مدت زمان استفاده، اصطحکاک دستگاه، وضعیت فنی ابزار و... توجه داشته باشید تا یک خرید مناسب را تجربه کنید. برای خرید سشوار حرارتی دست دوم حتما به مراکز معتر خرید و فروش ابزارآلات مراجعه کنید تا از صحت و سلامت ابزاری که  می خرید، مطمئن باشید. اما از نظر کارشناسان ابزار طباطبایی بهتر است تا حد ممکن از خرید Heat Gun دست دوم اجتناب کنید تا با مشکلات بعدی و پرداخت هزینه های سنگین برای تعمیرات دستگاه مواجه نشوید.

بیشتر بخوانید: جذاب ترین فناوری های جدید ابزارآلات برقی، شارژی و بادی

قیمت سشوار صنعتی

قیمت سشوار صنعتی با توجه به برند، قدرت موتور، وضعیت نوسانات دلار و مدل انتخابی ابزار متفاوت است و نمی توان به صورت ثابت رقمی را بیان کرد. برای یافتن بهترین قیمت Heat Gun و اطلاع از آخرین تغییرات قیمتی سشوار حرارتی مراجعه به سایت های معتبر خرید و فروش ابزارالات را فراموش نکنید. همچنین اگر نیازی به آموزش تعمیرات انواع ابزارآلات یا آموزش تعمیر باتری دریل شارژی را داشتید، ابزار طباطبایی قطعا می تواند بهترین انتخاب شما برای گذراندن دوره های تعمیرات ابزارآلات فنی باشد.

اشتراک گذاری:
دیدگاه‌ها
0 از 5